Nieuwe DD longsequester, na diagnose bronchiectasie

31-03-2022 om 07:41 uur

Hallo,
Al eerder bericht geplaatst over mijn diagnose bronchiectasie. Deze werd gesteld in oktober 2020 na een CT scan met contrast vloeistof.
Voor second opinion gegaan naar dekkerswald radboud umc omdat mijn longarts die de diagnose stelde niets kon/wilde betekenen voor me.
Afgelopen jaar een traject gehad van vernevelen, bronchoscopie in hoop infectie gebied leeg te kunnen halen en langdurig onderhoud antibiotica gebruikt.
Vanwege onvoldoende effect en klachten van recidiverende infectie in ROK die de kwaliteit van leven sterk beïnvloeden gevraagd om lobectomie van de gehele ROK.
Hier stemde longarts mee in. Deze heeft plaats gevonden afgelopen 2 maart. Herstel gaat redelijk goed op nog wat vocht onder long na.
LongWeefsel is onderzocht, nu blijkt sprake te zijn van longsekwester (longsequester).
Erg blij dus dat ik voor de operatie ben gegaan want op een andere manier had dit niet opgelost kunnen worden.
Nu lees is dat de diagnose longsequester te stellen is middels CT-scan met contrast vloeistof en vraag ik me af of dit dan gemist is in oktober 2020?
Is er een longarts die hier antwoord op kan geven? Leg de vraag sowieso ook weg tijdens mijn volgende controle hoor maar was benieuwd naar ervaringen/kennis.

Andere die eenzelfde situatie hebben meegemaakt of diagnose longsequester hebben?

Login of registreer om te reageren