Bronchitis. wanneer naar een Longarts?

21-09-2021 om 18:35 uur

Sinds een paar maanden heb ik bronchitis. 2x prednisonkuur erg kort elkaar en ik knapte eindelijk op. Nu begint het weer.... Ik gebruik fluticasonpropionaat en salbutamol. Maar eigenlijk wil ik hier gewoon van af. Ik wil gewoon weer gezond zjn. En niet die vieze inhalators nodig hebben. (Het irriteert ook op mijn stem) Heeft het zin om naar een longarts te gaan? Daar ben ik nog niet geweest. Mijn doel is dus; dat het helemaal over gaat! En stoppen met medicatie eventueel tijdelijk medocatie om beter re worden, en daarna stoppen! Kan een longarts meer dan een huisarts? Mijn huisarts wil vooral dat ik due inhalators gebruik...het liefst altijd

Login of registreer om te reageren
23-09-2021 om 11:36 uur

Beste Lima.

Ik kan mij inbeelden dat van kerngezond met bronchitis beginnen sukkelen irritant is en je gewoon terug gezond wil zijn. Heeft je huisarts een idee wat de bronchitis triggert? Vermijden van de triggers en een gezonde levensstijl kan soms een goede invloed hebben op longproblemen. Als je huisarts geen idee heeft waarvan de bronchitis komt en je regelmatig opstoten krijgt, dan kan het lonen om naar een longarts te gaan. Een longarts kan vaak dingen beter nagaan indien je huisarts er niet aan uit geraakt, maar het hangt echt van situatie tot situatie af en het is ook zeker niet dat een longarts je daarom wel terug gewoon gezond krijgt. Het spijt mij, ik droom er zelf ook van om terug kerngezond te zijn (al zou ik al heel blij zijn als ik onder controle geraak met medicatie), maar spijtig genoeg is dat niet zo eenvoudig. Ik hoop echter wel dat je voor je longproblemen een oplossing vindt waarmee jij tevreden bent en verder kan met je leven.

Het beste,
Tamia

Login of registreer om te reageren