Spierpijn

14-09-2021 om 19:52 uur

Geachte deskundigen,
Ik heb copd gold 3,longcapaciteit 45%.
Ik heb chronische spierpijn,dit schijnt te komen doordat de bacteriën die ik in mijn rechterlong heb gehad(oa de s.aureus,gouden stafylokokken)sporen hebben achter gelaten in mijn hele lichaam,maar ik heb ook wel eens gehoord,dat mensen met ernstige,tot zeer ernstige copd,ook spierpijn kunnen hebben. Is dit juist?
Ik gebruik dagelijks 60 mg ms contin langwerkende morfine tabletten,maar de pijn is soms zo hevig,dat zelfs de morfine niet afdoende werkt. Ik gebruik ook 3 maal daags 1000 mg paracetamol tegen de pijn. Kan het zijn,dat ik dan ,als het ware een dubbele spierpijn ervaar?
Dus spierpijn veroorzaakt door de copd en de strooihaarden in mijn lichaam?
Alvast mijn dank voor uw antwoord.
Vriendelijke groet,
Richard Kersten,PS ik woon in Curaçao en ben hier onder behandeling bij een longarts,maar dit eigenlijk nooit besproken met mijn longarts.

Login of registreer om te reageren
20-09-2021 om 09:13 uur

Door paracetamol kunnen ook pijnklachten ONTSTAAN. Ik kreeg last van een typische achterhoofds- hoofdpijn, na afloop van ca. 4 weken paracetamol gebruik 6x daags 500 mg. In geval van zulke hevige pijnklachten zou een consult bij een deskundige op dit gebied op zijn plaats zijn.

Login of registreer om te reageren
20-09-2021 om 15:03 uur
Reactie op MathildeD1

Door paracetamol kunnen ook pijnklachten ONTSTAAN. Ik kreeg last van een typische achterhoofds- hoofdpijn, na afloop van ca. 4 weken paracetamol gebruik 6x daags 500 mg. In geval van zulke hevige pijnklachten zou een consult bij een deskundige op dit gebied op zijn plaats zijn.

Hallo Mathilde,
Bedankt voor je reactie.
Mijn chronische pijn komt ook doordat de bacteriën,s.aureus,gouden stafylokokken en vele andere bacteriën toxische sporen hebben achter gelaten in mijn lichaam. Ik gebruik alle medicatie op voorschrift van de longarts/ huisarts. Ik sta dus onder behandeling bij een longarts en binnenkort ook de pijnpoli. Het ligt bij mij nogal ingewikkeld allemaal. Nogmaals bedankt voor je reactie.
Groetjes Richard.

Login of registreer om te reageren
21-09-2021 om 14:29 uur

Hoi Mathilde,ik heb zojuist jouw informatie via de link bekeken,dit komt inderdaad overeen met de ziekte Polymyosites. Ik heb veel van de opgenoemde symptomen,aanleiding bij mij zou dan inderdaad dat abces,de bacteriën en het ontstoken longweefsel zijn geweest. Plus de toxische sporen die de bacteriën toen hebben achtergelaten in mijn lichaam. Ik las ook,dat de oorzaak vaak onbekend is,maar bij mij zou dan de oorzaak bekend zijn,zoals ik beschreef hierboven.
Ik ben hier echt ontzettend mee geholpen,omdat ik nog naar de pijnpoli moet en deze informatie mee zal nemen. Ik heb alleen geen knobbels onderhuids en (nog) geen spierzwakte,maar de rest van de genoemde symptomen wel en alle omschreven aanleidingen voor deze ziekte ook.
Het is natuurlijk nog niet zeker of het deze ziekte is,dat zal onderzoek moeten uitwijzen,maar ik ben zelf vrijwel zeker dat dit het is,ik herken alles wat er beschreven wordt.
Mocht het inderdaad deze ziekte zijn,dan heeft het eindelijk een naam en kan een behandeling volgen. Nogmaals hartelijk dank,het voelt alsof er een last weg valt,de onzekerheid die ik nu al ruim 2 jaar heb. Ik hou je op de hoogte,van het onderzoek bij de pijnpoli. Groetjes Richard

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
29-09-2021 om 08:01 uur

dag richard. er zijn allerlei oorzaken voor chronsche spierpijn. copd kan spierpijn geven door het gebruik van de luchtwegverwijders die de betareceptor activeren zoals ventolin . ook kan er botontkalking ontstaan bij copd dat pijn kan geven door het hele lichaam. tot slot kunnen de spieren ziek worden door weinig kunnen bewegen en prednison gebruik. ze werken dan minder goed en worden snel overvraagd. het kan natuurlijk ook een bjjkomende andere aandoening zijn. verder onderzoek kan die laatste vraag beantwoorden.

Login of registreer om te reageren