Benauwd na vaccinatie Pfizer.

24-05-2021 om 05:59 uur

L.S.
In aanleg heb ik asthmatische bronchitis. Jarenlang één maal per dag Lomudal gebruikt en hooguit bij een verkoudheid incidenteel Ventolin.
De laatste 1,5 jaar geen medicatie nodig gehad.

De dag na de vaccinatie met het Pfizervaccin werd ik weer kortademig bij inspanning, maar ook bijvoorbeeld tijdens het slapen, zonder inspanning. Hiervoor gebruik ik op het moment 4 maal per dag Ventolin en Beclometason.
Met een tussentijd van 5 weken krijg ik binnenkort de 2e vaccinatie.
Ik wil graag weten of ik die uit moet stellen en of de klachten na de tweede vaccinatie erger worden.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen?

Bij voorbaat dank voor uw goede raad.
Maria.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 06:17 uur

Op de gezondheidsverklaring staan hier vragen over. Volgens mij moet je met de GGD arts overleggen of de medische informatielijn bellen.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 07:28 uur

Ik denk dat je even met je huisarts moet bellen, deze heeft veel kennis van corona inmiddels. Die kent jou, kent jou astma/broncitis. En ook kan die even luisteren naar je longen, want 4 maal per dag Ventolin en Beclometason en dan s nachts wakker geeft aan dat je astma/broncitis niet stabiel is.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 07:29 uur
Reactie op Daantje

Op de gezondheidsverklaring staan hier vragen over. Volgens mij moet je met de GGD arts overleggen of de medische informatielijn bellen.

Dat zou wel zo moeten Daantje, maar is kastje muur bellen. Ik heb dat ook zo gedaan, maar kwam nergens. En zeker niet bij een ggd arts, dat was niet mogelijk zei men. De mw aan de lijn las mij de tekst op rivm site voor...
Gelukkig heb ik een meedenkende longarts en huisarts die me goed advies gaven.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 07:55 uur

Ik had er na de 1e vaccinatie ook last van , gelijk al na 5 minuten flink benauwd. Astma compleet van de leg. Moest uiteindelijk na een paar dagen aan de prednison.
Longarts zei dat de klachten na vaccinatie uiterlijk een week kunnen duren.
Bij mij werkte dat helaas anders.

Na de 2e vaccinatie weer direct benauwd maar gelijk op ingespeeld door 2 dagen medicatie op te hogen en paracetamol spiegel opgebouwd , nu totaal geen last gehad bij 2e vaccinatie.

Zou even overleggen wat je mag / kunt doen.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 07:59 uur

Bloempje74, dank voor uw reactie als 'ervaringsdeskundige'.
Begrijp ik dat u onmiddellijk na de vaccinatie meer medicijnen bent gaan gebruiken, of heeft u dat van te voren ook al gedaan?

Ook dank voor de andere reacties tot nu toe.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 09:57 uur
Reactie op emsepems
Reactie op Daantje
Op de gezondheidsverklaring staan hier vragen over. Volgens mij moet je met de GGD arts overleggen of de medische informatielijn bellen.

Dat zou wel zo moeten Daantje, maar is kastje muur bellen. Ik heb dat ook zo gedaan, maar kwam nergens. En zeker niet bij een ggd arts, dat was niet mogelijk zei men. De mw aan de lijn las mij de tekst op rivm site voor...
Gelukkig heb ik een meedenkende longarts en huisarts die me goed advies gaven.

Ik ben op de priklocatie gewoon bij de GGD arts geweest en als je de medische informatielijn belt krijg je ook een arts of verpleegkundige aan de lijn. Ik ben gewoon goed geholpen.

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 11:02 uur

Ik sluit me bij Daantje aan en zou ook de GGD bellen, dit staat op de gezondheidsverklaring:

Let op:
Als de allergische klacht zó ernstig was dat u medicijnen moest gebruiken of medische hulp nodig had, bel dan met de medische informatielijn vaccineren van de GGD op het nummer 088 767 40 80.
Zij vertellen u of de 2e vaccinatie door kan gaan.

Hopelijk is je astma snel onder controle

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 19:32 uur
Reactie op Daantje
Reactie op emsepems
Reactie op Daantje
Op de gezondheidsverklaring staan hier vragen over. Volgens mij moet je met de GGD arts overleggen of de medische informatielijn bellen.

Dat zou wel zo moeten Daantje, maar is kastje muur bellen. Ik heb dat ook zo gedaan, maar kwam nergens. En zeker niet bij een ggd arts, dat was niet mogelijk zei men. De mw aan de lijn las mij de tekst op rivm site voor...
Gelukkig heb ik een meedenkende longarts en huisarts die me goed advies gaven.

Ik ben op de priklocatie gewoon bij de GGD arts geweest en als je de medische informatielijn belt krijg je ook een arts of verpleegkundige aan de lijn. Ik ben gewoon goed geholpen.

fijn dat jij goed geholpen bent. Ik dus niet, ik kreeg geen arts en geen verpleegkundige, ook niet toen ik er om vroeg. bij mijn werd de rivm site voorgelezen....

op de locatie bij de 1e prik was de ggd arts wel erg bezorgd. Ze kwamen na de prik regelmatig even kijken hoe t met me ging.
bij de 2e prik (ik heb heftig allergisch gereageerd op de 1e prik en had een paar dagen prednisolon nodig omdat de astma van slag was, ondanks dat ik al prednisolon vooraf had gehad) kwam de arts alleen na flink aandringen van mij, maar niks bezorgd. Eigenlijk vond ze het raar dat ik wilde dat ze even met me mee dacht, dat ik wat onzeker en angstig was over de 2e prik. Ik heb na de prik dan ook niemand gezien, ondanks eerdere allergische reactie.....

Het hangt dus erg van de telefoniste of arts af wat de reactie is, helaas

Login of registreer om te reageren
24-05-2021 om 19:43 uur

Maar met een 'ja' op de gezondheidsverklaring moet je sowieso langs een arts voor je gevaccineerd wordt en in de observatie ruimte achteraf is uiteraard ook medisch personeel aanwezig dus ik snap het niet zo goed.

Ik geloof best dat het bij jou allemaal niet zo lekker gelopen is maar om nou twee keer hetzelfde negatieve verhaal op te hangen schept ook niet echt vertrouwen voor de TS terwijl dat in mijn ogen niet nodig is.

Login of registreer om te reageren