April 2021 - Voeding

We weten dat voeding van invloed kan zijn op je longziekte.
Bij COPD verbruik je veel energie en is er kans op ondergewicht. Maar ook overgewicht ligt op de loer, omdat je vaak minder beweegt.
Heb je astma en ben je allergisch voor bepaalde voeding dan kan dat ervoor zorgen dat je astmaklachten verergeren. Ook door het gebruik van onstekingsremmers is er een grotere kans op botontkalking.
Kortom: voeding is belangrijk. Merk jij dat voeding invloed heeft op je longziekte? Houd je er rekening mee? Deel je ervaring.
Bij COPD verbruik je veel energie en is er kans op ondergewicht. Maar ook overgewicht ligt op de loer, omdat je vaak minder beweegt.
Heb je astma en ben je allergisch voor bepaalde voeding dan kan dat ervoor zorgen dat je astmaklachten verergeren. Ook door het gebruik van onstekingsremmers is er een grotere kans op botontkalking.
Kortom: voeding is belangrijk. Merk jij dat voeding invloed heeft op je longziekte? Houd je er rekening mee? Deel je ervaring.
Log in of Registreer om te reageren.
Reacties
mn longen bij wat ik eet.
Niet ten goede en niet ten slechte
Maar eet uiteraard zo gezond mogelijk van verse producten en geen onnodige toevoegingsmiddelen. Probeer ook voldoende goede eiwitten te nuttigen.
met name bij dagje uit en bij exacerbaties kom ik niet aan de hoeveelheid, dus heb ik drinkvoeding gekregen voor zo nodig.
tijdens een exacerbatie helpt dit om het longweefselweefsel sneller te laten herstellen. Ook je spieren hebben het dan zwaar en eiwit helpt voor behoud van de spieren.
ik sta nog op de wachtlijst voor een allergie onderzoek voedsel, want ik weet dat ik reageer op veel voedsel door jeuk in de mond/keel. En ook buikpijn, waarvan de dietiste vermoed dat dit ook allergie is.
met honger naar bed is niet goed lijkt me, heb je al overlegd met een dietiste die kennis heeft van longziekten?