Mra beugel

12-12-2020 om 11:23 uur

Sinds 2 dagen draag ik een mra beugel. Op zich niet zo heel vervelend in de nacht, maar dan.....

Ik heb gisteren 3 uur na het uitdoen van de beugel niks kunnen eten, merkte wel dat het elk half uur beter ging. Pijn zit maar aan 1 kant in de kaak, duidelijk een spier.
Maar vandaag was het helemaal drama , kon amper praten, laat staan eten. Mijn man vond het overigens heerlijk rustig 🙈

Heb hem sinds 8 uur uit en heb net op een broodje gesabbeld. Ik weet dat ik moet wennen, maar ik zoek wat praktijk verhalen. En dan met name over de pijn in de ochtend.

Ook word ik al zolang ik weet om de 2 uur wakker, is dit doorslaapprobleem verbeterd bij jullie na de mra. De longarts wilt me anders over 2 maanden op een slaaprestrictie zetten.

Bedankt alvast!!

Login of registreer om te reageren
13-12-2020 om 09:52 uur

Ik kon kiezen tussen een mes beugel of gelijk een c-pap
Ben toen gelijk voor de c-pap gegaan
Weet van mijn eigen dat ik een beugel niets vindt, dat moest via de tandarts gebeuren
En ik heb het niet zo op de tandarts
Met mijn F-16 masker heb ik totaal geen probleem
Gebruik nu een jaar of 7 de c-pap, en kan niet meer zonder

Login of registreer om te reageren
13-12-2020 om 14:32 uur

F16 masker 😂

Nou ik slaap ermee alsof ik nooit anders gedaan heb, vind het totaal niet vervelend zitten, totdat het tijd is om op te staan 🙈

Er valt me wel iets op , maar ik weet niet of dat ermee te maken heeft. Ik sta normaal elke nacht op om te plassen en afgelopen 3 dagen met de beugel niet. Zit dat een teken zijn dat ik te weinig gedronken heb of dat ik nu doorslaap langer, geen idee, ik hoop dat laatste.

Login of registreer om te reageren
14-12-2020 om 17:17 uur

Een van de kenmerken van apneu is veel gaan plassen in de nacht
Voordat een c-pap had, kon ik er iedere nacht zo'n 6 tot 8 keer uit om te plassen
Maar dan kom je dus ook niet in je diepe slaap terecht
Nu is dat nog maar 2x per nacht, een hele verademing
Het heeft toch wel een jaar of 2 geduurd eer ik van mijn vermoeidheid af was

Login of registreer om te reageren
14-12-2020 om 17:31 uur

Nou vandaag heb ik de tandarts gebeld, kan amper eten van de spierpijn in mijn kaak en zelfs nu nog heb ik het idee dat mijn kaak niet terug is in positie.

Ik moet hem blijven dragen, maar mocht hem aan elke kant 10 slagen terug draaien. Dus eigenlijk stand 0

Is maar 1 millimeter, maar schijnt in je mond veel te zijn. Ben benieuwd.

8x op een nacht plassen, jeetje, kun je beter op de pot blijven zitten ;)

Login of registreer om te reageren