sterilisator

08-12-2020 om 10:01 uur

Hoi Allen, ik heb weer wat nieuws bedacht, maar wil even weten hoe jullie hier over denken.
Mijn neuskannetje en nu ook het mondmasker tussen mondkapje en huid kook ik uit in een pan met water. veel vocht, en kalk in de pan.
https://i.postimg.cc/qBZWRvZ0/124x134.jpg

nu bedacht ik dat dit ook in een sterilisator voor babyflesje kon. Ze kunnen in de magnetron. en kosten rond de 20 euro
https://i.postimg.cc/vmZWcfBZ/bw-04-bw-04-8712412580309-clipped-rev-1-1.jpg

hoe lijkt jullie dit? en is er iemand die dit al gebruikt?

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 10:57 uur

Ik gebruik een sterilisator voor de vernevelspullen. Werkt makkelijk.
De sterilisator kocht ik bij een babywinkel, gewacht op een aanbieding, voor € 15,00.

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 12:22 uur
Reactie op Suus01

Ik gebruik een sterilisator voor de vernevelspullen. Werkt makkelijk.
De sterilisator kocht ik bij een babywinkel, gewacht op een aanbieding, voor € 15,00.

top suus, dat is nog een betere prijs. Ik ga gewoon even flink op zoek vanmiddag. Marktplaats heb ik ook aan gedacht... maar dat vind ik toch niet een fris idee.

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 13:11 uur

Ik heb hem al jaaaaaaren emsepems. Ooit op een website voor babyspullen gekocht. Hij ging kapot en heb er nu eentje van de Blokker. Wel opletten dat als je een mesh hebt, die er niet bij doet. Dat had ik met mijn suffe hoofd gedaan de eerste keer. Shame on me.
Uitkoken kan ook met neutrale wasmiddel (klok) maar op den duur verkalkt het toch eerder.
Een keer per week zet ik de schaal in azijn, inklusief het binnenrooster. Want het gaat ruw aanvoelen.
Ik zet hem 25 minuten op de hoogste stand. Want destijds kon niemand me vertellen hoe lang het moest.
Uitkoken was 20 minuten, dus ik nam 5 minuten extra.

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 13:42 uur

Ik zet de magnetron op 650 watt. Tijd 6.30 minuten. Stond op de verpakking van de sterilisator.

@Thirza
Zou het echt zo lang nodig zijn als jij doet? Want dan pas ik het aan.

Overigens wissel ik alcohol af met steriliseren.

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 13:51 uur

Ha, de blokker heeft er nog een staan, eigen merk voor..... 8 euro :O)
ik haal hem aan t eind van de middag op, dan is t lekker rustig in de winkel ;-)

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 16:07 uur

Hoi allemaal

Ik heb er eentje met een stekker, waar alles in mag ook de meshes en mijn vortex voorzetkamer, neusspoel kannetje. Alles dus via marktplaats gekocht.

@emsepems kijk eens op marktplaats voor die jij wilt, staan er zoveel op van alle mamma’s die hun flesjes een paar keer uitkoken en dan denken, hup kan ook in de vaatwasser😱

Ik heb dus een philips met stekker.

Sterkte allemaal

Groet Jippie

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 17:33 uur

Dank jippie, door jou verhaal van steriliseren ooit eens bedacht ik dat dat wel handig was .. ;) kwam ik uit bij de magnetron... en uiteindelijk bij de blokker voor 8 euro

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 19:31 uur
Reactie op emsepems

Dank jippie, door jou verhaal van steriliseren ooit eens bedacht ik dat dat wel handig was .. ;) kwam ik uit bij de magnetron... en uiteindelijk bij de blokker voor 8 euro

Toppie😍

Login of registreer om te reageren
08-12-2020 om 22:32 uur

Heb er ook een alleen dan werkt die op elektriciteit en mijn Innospire Go mondstuk kook ik ermee uit;) aangeschaft voor Davos aangezien we niet wisten hoe groot de magnetron was en mediq heeft meegezocht, omdat gewoon uitkoken niet ging en de mesh niet met alcohol gereinigd mag worden. Ben er enorm blij mee en het gaat een stuk sneller:D

Login of registreer om te reageren
09-12-2020 om 10:15 uur

Over welk merk sterilisator hebben jullie het, ik zie door de bomen het bos niet meer, en hoe steriel worden mijn vernevel spullen wel?
Hoe droog komen de spullen eruit?

Login of registreer om te reageren