Richtlijnen

06-12-2020 om 11:23 uur

Komen of zijn r richtlijnen voor huisartsen op welke wijze ze prioriteiten lijsten moeten maken tbv verstrekken vaccins en heeft het nut aan longverpleegkundige of longarts te vragen een bericht te sturen tbv prioljst naar huisarts
Ik zit nl al 9 maanden binnen en valt me per dag zwaarder

Login of registreer om te reageren
06-12-2020 om 11:35 uur

Als je elk jaar een uitnodiging krijgt voor de griepprik dan zit je sowieso al in de risicogroep die de huisarts gaat vaccineren.

Hier kan je lezen wie er als eerste een vaccin krijgt

Wanneer 'zit het mee' en wie krijgt het coronavaccin als eerste? - https://nos.nl/l/2358911

Login of registreer om te reageren
06-12-2020 om 11:43 uur

Wat vervelend, dat je al zo lang binnen zit. Dat lijkt me moeilijk.
Misschien heb je iets aan deze informatie?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederland…

Als je in aanmerking komt voor de griepprik, sta je op de prioriteitenlijst, voor zover ik weet. Je zult vanzelf een oproep krijgen. Net als bij andere vaccinaties of bevolkingsonderzoeken waarvoor je in aanmerking komt. Maar alles zal afhangen van hoeveel vaccins er wanneer geleverd worden, en voor welke doelgroep ze het meest geschikt zijn.
Eén en ander wat ik verneem uit de media.

Sterkte!

Login of registreer om te reageren
06-12-2020 om 12:15 uur

Hoi Daantje en Suus bedankt griepprik is uitgangspunt maar vraag me af of ze binnen die groep prioriteiten gaan zoeken op basis wie er het slechts aan toe is of bijv eerst op leeftijd met aandoeningen of op basis van de aandoeningen ongeacht de leeftijd (vanaf 60 geloof ik. Heel cru gezegd zijn bij mij 6 virusjes genoeg voor 6 planken tot nu toe kon ik binnen zitten redelijk goed accepteren maar nu d kerst eraan komt zonder kineren kleinkinderen en acherkleinkind wordt je met de neus op de feiten gedrukt en valt het stuk zwaardr

Login of registreer om te reageren
06-12-2020 om 12:22 uur

In de link die ik stuurde staat de volgorde die ze hanteren binnen de risicogroep. Maar wat Suus zegt, kan alles nog veranderen, als bepaalde vaccins meer geschikt zijn voor een andere doelgroep.

Login of registreer om te reageren
06-12-2020 om 12:33 uur

Bedankt had ik gelezn maar is eerste (hoofd) richtlijn en had/heb hoop dat er een onderliggende richtlijn is voor huisartsen vooral omdat er bij aandoeningen enorme verschillen zijn
Ja er is geen zekerheid voor wie wel of neit de vaccins gaan werken dat moeten we afwachten

Login of registreer om te reageren
07-12-2020 om 09:08 uur

Hallo Hans,

Suus en Daantje hebben je alle informatie gegeven die er op dit moment bekend is over de vaccinatie en de vaccinatie strategie. Wij hebben hier niets meer aan toe te voegen.
We wensen je veel sterkte in deze lastige periode.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren