Verlate reactie op pinda

15-11-2020 om 23:51 uur

Zijn er meer mensen die pas uren later een allergische reactie krijgen op voedingsmiddelen?

Van de week voor het eerst een allergische reactie gehad op pinda's (klein handje van gegeten). Deze at ik overdag en tegen de avond allergische reactie.
Een dag later hetzelfde en eergisteren ook. Blijkt dat ik producten met sporen van pinda's ook niet kan verdragen.

Symptomen (variëren in ernst en per keer):
Rode (grote) vlekken op lichaam (branderig)
Ontzettende jeuk (die steeds erger wordt)
Kleine rode vlekjes
Benauwdheid (hoesten, meer slijmaanmaak, druk op de longen)
Gevoel van dichtgeknepen keel
Verzwakt gevoel/lichaam voelt slap/gevoel van vallen
Moeheid
1x bloed spugen(grote klodder bloedslijm).

Ik dacht dat een reactie op pinda's alrijd vrijwel direct gebeurd. Na wat zoeken op Google kwam ik erachter dat dit niet altijd het geval is.

Ik dacht ook eerst dat de jeuk tussen mijn oren zat. Totdat ik steeds meer klachten begon te krijgen en naging wat ik die dag gegeten heb(of wat ik gegeten heb en het normaal niet eet).

Login of registreer om te reageren
17-11-2020 om 07:57 uur

Ik heb voedselallergieen waar ik later last van heb ja. Als ik ‘s avonds bijvoorbeeld wat eet waar ik niet tegen kan krijg ik midden in de nacht last en herkenbaar van die jeuk!
Heb ook soms meteen reacties zoals bij kiwi en ananas, dus het verschilt bij mij per voedingsmiddel wanneer de reactie optreedt

Login of registreer om te reageren
17-11-2020 om 19:23 uur

Verlate reacties kunnen inderdaad.
Geen idee of je bij een allergoloog loopt, anders kun je die vragen om een allergietest. Dan weet je zeker of het de pinda is, of toch nog iets anders. Hij kan je ook instrueren met betrekking tot medicatie.

Login of registreer om te reageren
04-09-2021 om 14:24 uur

Heb ik met meloen, zelfde symptomen als jij beschrijft alleen grote rode bulten en giga prednison slikken om het te stoppen. Kan meloen zelfs nie5 meer aanraken als deze gesneden is.

Login of registreer om te reageren