Goedemiddag allemaal.

08-11-2020 om 14:19 uur

Even voorstellen heet dit topic.
Ik heb even gespiekt bij de laatsten, hoeft dus niet moeilijk te zijn.
Ik heb astma in een lichte form, vanaf de pubertijd.
En twee jaar geleden twee longaanvallen gehad. (Wist niet dat het zo heette)
Kreeg toen de diagnose copd.
Afgelopen jaren is dat stabiel gebleven tot maart dit jaar.
Toen ben ik een paar weken niet lekker geweest.
Maar ja, we werden toen nog niet getest op covid.
In oktober moest ik de blaastest weer doen en toen bleken mijn longen best achteruit gegaan.
Achteraf had ik eerder aan de bel kunnen trekken omdat ik wel wat benauwder was dan voor die tijd.
Er is bloed geprikt om te kijken of ik covid had gehad, maar daar kwam niks uit. Maar volgens de huisarts zegt dat niks.
Wel jammer, anders was het zeker dat het daardoor kwam, nu weet ik dat niet.
Wel is dit de reden dat ik me bij dit forum heb aangemeld.
Kijken of er meer zijn met zo'n ervaring, en om eventuele vragen te kunnen stellen.....

O ja, ik ben een vrouw, woon alleen in een lekker huis.
Ben kunstenaar en schilder, teken en deed aan beeldhouwen, maar dat laatste doe ik nu nog alleen in de zomer en dan met kleine beelden van speksteen.
Groetjes, Monique (mijn naam hier is MeMo, omdat Monique al bezet was)

Login of registreer om te reageren
09-11-2020 om 23:30 uur

Welkom hier Memo! Wat rot dat je achteruit bent gegaan met je longen, heb je nu ook andere of meer medicijnen?
Nu weet je dus niet zeker of je covid hebt gehad? Dan zou het misschien daarvan kunnen zijn, ben je ook meer vermoeid?
Wat gaaf! Kunstenares, schilder enz...
Wie weet zien we eens een mooie foto van je kunstwerken, zou heel leuk zijn!
Verder veel lees en schrijfplezier.
Ik heb ook copd,al een hele tijd!
Groetjes en sterkte,Jolien

Login of registreer om te reageren
10-11-2020 om 18:36 uur

Hoi Jolien, dank voor je reactie.
Nee ik heb geen andere medicijnen gekregen. Gebruik nu wel voor de nacht een extra salbutamol, merk dat ik dan beter slaap.
Foto's staan ook op mijn website.... Memo-art.nl (als ik dit mag neerzetten?)
Groet, Monique.

Login of registreer om te reageren
11-11-2020 om 08:47 uur

Hallo Monique,ik heb gekeken op je website, prachtig!!
Wat maak je mooie dingen! Erg creatief zoveel verschillende die je maakt.
Ik heb zelf ooit een keer met speksteen gewerkt in het revalidatie centrum, kwam wel wat stof af maar was een klein beeldje, ik vond dit erg leuk om te doen, al ben ik zelf niet erg creatief
Hoop dat de extra salbutamol goed blijft helpen.
Je kunt hier van alles vragen of lezen,een fijne dag! Jolien

Login of registreer om te reageren
13-11-2020 om 07:29 uur

Dank voor je compliment Jolien.
Ik lees bij de verschillende topics en er zitten interessante onderwerpen bij.
Groetjes, Monique.

Login of registreer om te reageren
13-11-2020 om 08:34 uur

Hallo Memo,
ik ben ook nog niet lang op het forum en mij ook aangesloten omdat ik zwaar achteruit gegaan was.Heb copd fase 3, heb vorig jaar een rotwinter gehad en heel veel opstoten.Nu gaat het beter maar je hebt telkens toch een terugval. Voor het ogenblik gaat het.Kan in vergelijking met de lotgenoten op het forum nog heel veel.Maar echt wel behoorlijk minder dan vorig jaar.Ben een belgische.Mijn echtgenoot is kunstenaar, tekent schildert, probeert veel technieken uit.We zullen zeker eens naar je website kijken.Hopelijk hebben we allen een goede winter zonder opstoten en geen ontstekingen.Ik heb wel schrik voor corona en voor het ogenblik komt er niemand bij ons thuis.Mis mijn kinderen en vooral de kleinkinderen.Hoop op veel droge dagen dan kunnen we wandelen en kom ik buiten.Aan iedereen een fijne dag, vooral aan jou Memo en welkom op het forum, Jacquelinneke

Login of registreer om te reageren
16-11-2020 om 14:12 uur

Hallo Jacquelineke,
Bedankt voor je bericht. Rot dat je ook achteruit bent gegaan. Merk jij ook dat door de afstand die we houden moeten met de covid, je minder verkouden e.d. bent? Ik wel.
En wat leuk dat je man kunstenaar is. Heeft hij ook een website?
En doe jij aan kunst maken of iets?
Groetjes, Monique

Login of registreer om te reageren
17-11-2020 om 18:16 uur

Hoi Monique, welkom op het forum. Jouw situatie is helaas ook herkenbaar voor mij. Ik heb zelf veel baat bij geactiveerde zuurstof (Airnegy). Eerst een apparaat gehuurd en sinds 2 maanden zelf in het bezit er van. Wellicht kan het jou ook helpen. Groet Jarl

Login of registreer om te reageren