mondkapje

hallo vraagje vanaf maandag moeten wij met mondkapje fysio doen zijn er meer mensen die dit moeten en is dit wel te doen -

Reacties

• DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik moet bij de fysio een mondkapje op als afstand houden niet mogelijk is. Dat is met name in de behandelkamer. In de zaal met sporten dragen de fysios een mondkapje maar wij niet. Tijdens behandeling vind ik het wel te doen maar met sporten lijkt me niets.
  • ria55ria55 Gebruiker
    Klopt wij moeten het ook met sporten op ook mensen die zuurstof hebben
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #3 edited 2 oktober
    bij fysio praktijk binnengaan: 'mondkapje op' is de vraag van mijn fysio ;-)
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Wij moeten in de gangen en wachtruimtes wel een mondkapje dragen. Tijdens cardio en badminton niet. Tijdens kracht wel, als dat lukt.
    Ook moeten we nu bij het allerminste beetje twijfel aan klachten wegblijven. Dat werd echt extra benadrukt.
  • HwessHwess Gebruiker
    Hoe groot moeten je oren zijn?, een bril, een neusbril, gehoorapparaten, zo meteen oren als een olifant? :))
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Je hebt ook mondkapjes met koordjes die je kan strikken. Zit beter met een bril, vind ik.
  • exloermond129exloermond129 Gebruiker
    ik zie voorlopig af van fysio. na corona ben ik weer terug.Met mondkapje is fysio/cardio/kracht voor mij te zwaar. ik wacht wel effe,ik zal niet meteen omvallen zonder fysio enz. succes iedereen
  • HwessHwess Gebruiker
    Bij ons hoeft je bij de fysio voor longpatienten geen mondkapjes te gebruiken.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    https://www.longfonds.nl/corona-en-longziekten/vragen-over-corona/mondkapjes-in-publieke-ruimtes?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=mondkapje_Q&A&fbclid=IwAR2OyccQkObuXMf0pP5dKGgr3yhqs_4xr1xYqwmHnu1ChM_o7jEz9Yp8iks

Hier staat een uitzondering bij het dragen van mondkapjes

Er zijn overigens ook speciale bandjes voor achter je hoofd als je een kapje hebt die eigenlijk achter je oren moet. Zeker als je zuurstof hebt lijkt me het enorm vervelend om ook nog dat mondkapje achter je oren erbij te hebben laat staan als je nog meer hebt zoals een gehoorapparaat
  • HwessHwess Gebruiker
    Bedankt, dat had ik nog niet gelezen
  • Titia1907Titia1907 Gebruiker
    Heeft iemand ervaring met een plastic neus/mond geraamte dat je achter het mondkapje plaatst ?
    Er wordt geschreven dat de ruimte tussen de neus/mond en het mondkapje iets groter is en je je dan minder benauwd voelt
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Titia1907 schreef: »
    Heeft iemand ervaring met een plastic neus/mond geraamte dat je achter het mondkapje plaatst ?
    Er wordt geschreven dat de ruimte tussen de neus/mond en het mondkapje iets groter is en je je dan minder benauwd voelt

Als je aan de zijkant direct een knoopje legt van het elastiek van je mondkapje krijg je hetzelfde effect als het goed is. Dan krijg je ook meer ruimte en een minder benauwd gevoel
Log in of Registreer om te reageren.