Even voorstellen

24-08-2020 om 14:26 uur

Hallo allemaal! Ik ben Peter Gerbes, 47 jaar. Ik ben gediagnostiseerd met Copd gold 2. Nooit gerookt. Waarschijnlijk werkgerelateerd. Ik gebruik op het ogenblik Bretaris genuair. Ik heb mij aangemeld voor het longforum om te horen hoe anderen hiermee omgaan.

Login of registreer om te reageren
26-08-2020 om 09:02 uur

Welkom hier Peter, valt niet mee deze diagnose en nooit roken.
Nu kan het heel lang stabiel blijven, mits je blijf bewegen en goede medicijnen hebt.
Sterkte en veel leesplezier en schrijfplezier ook, want het is best rustig op t forum, leuk weer nieuwe mensen erbij!

Login of registreer om te reageren
Moderator
26-08-2020 om 15:42 uur

Hi Peter

Welkom op het forum!
Heftig zo'n diagnose zeker als je nooit gerookt hebt

Login of registreer om te reageren
28-08-2020 om 07:22 uur

Hallo, ik heb copd gold 3, goede raad, zeer veel bewegen, dat houdt je stabiel.Nooit de moed opgeven, blijven doorgaan.Kan je nog gaan werken?Ik ben sinds 2 jaar thuis, ben wel 61 jaar.Heb veel medicatie maar blijf , sinds de diagnose, 2 jaar geleden, stabiel.Vooral zorgen je veel in de buitenlucht bent, indien niet mogelijk door het weer, veel ventileren thuis.Dingen doen die je leuk vindt.Toen ik de diagnose kreeg heb ik het zeer moeilijk gehad is toch een progresieve ziekte.Geniet van elke dag.Veel moed, jacqlinneke

Login of registreer om te reageren
07-09-2020 om 09:09 uur

Hoi Peter,

Ja dit zijn van die dingen die je moet verwerken net wat de andere zeggen blijf bewegen doe iedere dag een wandeling maken dat hou je het langer vol. Doe de dingen die je wil doen , gaat het niet dan maar de volgende dag, Ik weet uit ervaring wat het is. Ik heb het nu 15 jaar en het gaat al sinds wat maanden niet meer en loop nu ook de hele dag met zuurstof. Trek je maar niets aan wat mensen zeggen op straat of elders bepaal je eigen tempo dat is heel belangrijk. Ik liep vanmorgen mijn wandeling te doen totdat ik langs huizen liep en kreeg de opmerking daar gaat die oude zuiper weer voorbij . Mijn neus en handen kleuren bij frisheid nogal snel blauwpaars, je trek je schouders maar op en ga verder.
Ik wens je veel sterkte toe want dat zal je nodig hebben de komende tijd maar wennen doet het nooit.
Groeten Henk

Login of registreer om te reageren
07-09-2020 om 18:34 uur
Reactie op Hwess

Hoi Peter,

Ja dit zijn van die dingen die je moet verwerken net wat de andere zeggen blijf bewegen doe iedere dag een wandeling maken dat hou je het langer vol. Doe de dingen die je wil doen , gaat het niet dan maar de volgende dag, Ik weet uit ervaring wat het is. Ik heb het nu 15 jaar en het gaat al sinds wat maanden niet meer en loop nu ook de hele dag met zuurstof. Trek je maar niets aan wat mensen zeggen op straat of elders bepaal je eigen tempo dat is heel belangrijk. Ik liep vanmorgen mijn wandeling te doen totdat ik langs huizen liep en kreeg de opmerking daar gaat die oude zuiper weer voorbij . Mijn neus en handen kleuren bij frisheid nogal snel blauwpaars, je trek je schouders maar op en ga verder.
Ik wens je veel sterkte toe want dat zal je nodig hebben de komende tijd maar wennen doet het nooit.
Groeten Henk

Wat een belachelijke opmerking. Wat kunnen mensen toch vooroordelend en onfatsoenlijk zijn. Ik vind het heel knap van je dat je dit soort opmerkingen negeren kunt. Ik zou geloof ik ontploffen. Heel veel sterkte allemaal

Login of registreer om te reageren
08-09-2020 om 16:52 uur

Ik loop deze route al jaren zo'n beetje en 's morgens gaat mij het beste af, want je moet blijven lopen ook al moet ik nu mijn wandeling in tweeën delen anders is het te veel geworden. Over een halve wandeling doe ik nu net zolang als maanden terug helemaal.
Ik heb die mensen al eens toegesproken niet zo netjes maar bij die typen helpt zo iets niet. :)

Login of registreer om te reageren
10-09-2020 om 10:59 uur
Reactie op goudvisje

Welkom hier Peter, valt niet mee deze diagnose en nooit roken.
Nu kan het heel lang stabiel blijven, mits je blijf bewegen en goede medicijnen hebt.
Sterkte en veel leesplezier en schrijfplezier ook, want het is best rustig op t forum, leuk weer nieuwe mensen erbij!

Dank je!

Login of registreer om te reageren
10-09-2020 om 11:03 uur
Reactie op jacquelinneke

Hallo, ik heb copd gold 3, goede raad, zeer veel bewegen, dat houdt je stabiel.Nooit de moed opgeven, blijven doorgaan.Kan je nog gaan werken?Ik ben sinds 2 jaar thuis, ben wel 61 jaar.Heb veel medicatie maar blijf , sinds de diagnose, 2 jaar geleden, stabiel.Vooral zorgen je veel in de buitenlucht bent, indien niet mogelijk door het weer, veel ventileren thuis.Dingen doen die je leuk vindt.Toen ik de diagnose kreeg heb ik het zeer moeilijk gehad is toch een progresieve ziekte.Geniet van elke dag.Veel moed, jacqlinneke

Bedankt! Ik ben nog werkzaam. Ik werk in een omgeving met veel stof. Binnenkort afspraak met de bedrijfsarts en HR over hoe nu verder.

Login of registreer om te reageren
10-09-2020 om 11:10 uur
Reactie op Hwess

Hoi Peter,

Ja dit zijn van die dingen die je moet verwerken net wat de andere zeggen blijf bewegen doe iedere dag een wandeling maken dat hou je het langer vol. Doe de dingen die je wil doen , gaat het niet dan maar de volgende dag, Ik weet uit ervaring wat het is. Ik heb het nu 15 jaar en het gaat al sinds wat maanden niet meer en loop nu ook de hele dag met zuurstof. Trek je maar niets aan wat mensen zeggen op straat of elders bepaal je eigen tempo dat is heel belangrijk. Ik liep vanmorgen mijn wandeling te doen totdat ik langs huizen liep en kreeg de opmerking daar gaat die oude zuiper weer voorbij . Mijn neus en handen kleuren bij frisheid nogal snel blauwpaars, je trek je schouders maar op en ga verder.
Ik wens je veel sterkte toe want dat zal je nodig hebben de komende tijd maar wennen doet het nooit.
Groeten Henk

Inderdaad! Mensen staan gauw klaar met vooroordelen. Dat merk ik nu al.

Login of registreer om te reageren
10-09-2020 om 11:22 uur
Reactie op Gwenny

Hi Peter

Welkom op het forum!
Heftig zo'n diagnose zeker als je nooit gerookt hebt

Inderdaad! Ik heb ongeveer 2 jaar 's morgens hoest met slijm. Ik heb hier totdat ik wat sneller achter de poest was en dacht er klopt iets niet, altijd een reden voor bedacht. het weer, misschien wat stress. Toen uiteindelijk dit eruit kwam, had en heb ik het er nog steeds wel wat moeilijk mee. ook met mijn werk. Ik werk in een omgeving waar veel stof is. Ik ga nu niet meer lekker naar mijn werk omdat ik het vermoeden heb dat dat wel eens de oorzaak van het probleem kan zijn. Gesprek gehad met de bedrijfsarts voor metingen.

Login of registreer om te reageren