Verkouden

19-07-2020 om 06:31 uur

Ik moet even mijn hart luchten hoor. Heb ik net wekenlang gehoest door weer een virus op mijn longen. Was niet zomaar een hoesten. Wel 30 per dag en dan zo erg soms dat je het gevoel hebt dat je stikt. Toen was het net 2 dagen beter en nu heb ik een verkoudheid. Wéér zo hoesten. Heb vrijdag wel een nieuwe puf van de huisarts gehad met ontstekingsremmer erin dus ik hoop maar dat het over een poosje eens wat beter zal gaan. En ik moet een longfoto vast laten maken in afwachting van mijn afspraak 27 augustus bij de longarts. Ik had vorige week zo hard gehoest dat er een sliertje bloed in mijn slijm zat. Ik ben er zo klaar mee met dat hoesten. Ik kan toch ook niet iedereen uit de weg gaan om niet verkouden te worden maar dit is gewoon geen leven meer met dat gehoest. 's nachts slaap je niet en overdags kijkt iedereen je na als je zo hoest.
Heeft iemand hier ook zo'n last van?
Groetjes van Astrid.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 07:46 uur

is er ook al gekeken of je corona hebt?

Hoesten is idd heel lastig naar en vervelend. heel herkenbaar.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 07:52 uur

O, ja, heel herkenbaar. Nu gelukkig nauwelijks last. Afgelopen winter wel. Eindeloos hoesten, maandenlang, waardoor mijn omgeving soms geïrriteerd raakte. Heel vervelend, als ze je als het ware wegkijken.
Daarnaast gaf het pijn, gekneusde ribben en kon ik steeds moeilijker voldoende diep doorademen. En dus moest ik steeds vaker en verschillende sputumretentietechnieken en ademoefeningen toepassen.
Hartstikke vermoeiend ook. 's Nachts mijn hoofdeinde hoger leggen kwam het slapen ook niet ten goede.

Wat mij uiteindelijk het beste hielp was het langdurig fors verhogen van de ontstekingsremmende puf. Wel op voorschrift van de longarts.
Het hoesten verdween daardoor niet, maar verminderde tot een acceptabel niveau, ook tijdens infecties.

Sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 08:04 uur
Reactie op emsepems

is er ook al gekeken of je corona hebt?

Hoesten is idd heel lastig naar en vervelend. heel herkenbaar.

Ja heb een test gehad. Was negatief.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 08:09 uur
Reactie op Astrid36
Reactie op emsepems
is er ook al gekeken of je corona hebt?

Hoesten is idd heel lastig naar en vervelend. heel herkenbaar.

Ja heb een test gehad. Was negatief.

Reactie op Suus01
O, ja, heel herkenbaar. Nu gelukkig nauwelijks last. Afgelopen winter wel. Eindeloos hoesten, maandenlang, waardoor mijn omgeving soms geïrriteerd raakte. Heel vervelend, als ze je als het ware wegkijken.
Daarnaast gaf het pijn, gekneusde ribben en kon ik steeds moeilijker voldoende diep doorademen. En dus moest ik steeds vaker en verschillende sputumretentietechnieken en ademoefeningen toepassen.
Hartstikke vermoeiend ook. 's Nachts mijn hoofdeinde hoger leggen kwam het slapen ook niet ten goede.

Wat mij uiteindelijk het beste hielp was het langdurig fors verhogen van de ontstekingsremmende puf. Wel op voorschrift van de longarts.
Het hoesten verdween daardoor niet, maar verminderde tot een acceptabel niveau, ook tijdens infecties.

Sterkte en beterschap.

Dat is fijn om te horen dat er misschien dan een beetje een oplossing is. Je wordt er idd gek van en je omgeving ook. Mijn buren horen het ook als ik in bed lig. 🙄Ik ga dat ook dan vragen aan de arts als het zo blijft weer.
Ik heb dat idd ook met die ribben. En ook je hoofd barzt soms uit elkaar. Pfffff.
Dank je wel voor je reactie en jij ook sterkte met alles.

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 09:49 uur

Wat een ellendig gedoe dat erge hoesten, alles gaat pijn doen en je kunt geen kant meer op.
Hoop dat de nieuwe puf iets doet @Astrid36 en anders eens navragen of je een paar codeine tabletjes mag gebruiken, dit kan alleen bij een niet productieve hoest.
Maar misschien alleen om even een nacht goed door te kunnen slapen, dit mocht ik wel eens een nachtje nemen.
Want je word er zo moe van.
Ik herken het hoesten alleen na het stoppen met roken, erg lang geleden al maar dit duurde ong 3 maanden bij mij, niet zo heftig als bij jou maar iedereen reageert anders.
Wens je sterkte, zo vermoeiend en ellendig dit!
😘

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 12:58 uur
Reactie op goudvisje

Wat een ellendig gedoe dat erge hoesten, alles gaat pijn doen en je kunt geen kant meer op.
Hoop dat de nieuwe puf iets doet @Astrid36 en anders eens navragen of je een paar codeine tabletjes mag gebruiken, dit kan alleen bij een niet productieve hoest.
Maar misschien alleen om even een nacht goed door te kunnen slapen, dit mocht ik wel eens een nachtje nemen.
Want je word er zo moe van.
Ik herken het hoesten alleen na het stoppen met roken, erg lang geleden al maar dit duurde ong 3 maanden bij mij, niet zo heftig als bij jou maar iedereen reageert anders.
Wens je sterkte, zo vermoeiend en ellendig dit!
😘

Dank je. Ja het is idd heel vermoeiend en in deze coronatijd kijkt iedereen op een aparte manier naar je. Ik heb de ene keer een droge hoest en de andere keer slijm. Nu ik zo verkouden ben is het wel lekker dat als ik moet niezen ik meteen los slijm heb. Dat lucht op. Ik heb nog codeine dus dat zal ik een keer proberen dan. 😘

Login of registreer om te reageren