Onbekende triggers

09-06-2020 om 12:55 uur

Weten jullie altijd precies wat de trigger was waardoor je het benauwd kreeg? Ik niet nl. Vorige week waren diverse buren bezig met de bbq en vlogen de stinkende walmen over onze tuin. Ik verwachtte toen hoestbui of benauwdheid en dat kwam helemaal niet. En zondag had ik de hele dag het gevoel alsof er een strakke band om mijn borstkas zat. Het regende, pollen waren dus uit de lucht. En verder had ik geen mogelijke triggers gehad. Ga je dan op zoek naar de oorzaak of denk je, nou ja, het zal wel, ik heb een mindere dag.

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 13:39 uur

Ooit moest ik een lange periode alle prikkels noteren. Daarom weet ik nu vrij exact op welke prikkels ik hoe reageer.
Het gaf meer inzicht dan vooraf verwacht. Daarmee kan ik beter inspelen op bepaalde prikkels.
Los daarvan: als ik veel reageer heb ik gewoon een mindere dag of periode. Ik maak me er niet druk om, en pas mijn zelfmanagement erop aan.

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 16:17 uur

Over het algemeen weet ik ze ondertussen wel, ook omdat mijn longen op bijna alles reageren. Maar nu al paar dagen nog slechter en is het waarschijnlijk combinatie van pijn, vermoeidheid, mogelijke verkoudheid of toch de hooikoorts en de weersveranderingen. Dus nee het is zeker niet altijd duidelijk en dat maakt het soms lastig voor jezelf en onbegrijpelijk voor anderen.

Oh ik ga altijd op zoek naar de oorzaak en vind hem helaas niet altijd wat leidt tot frustratie:(

Login of registreer om te reageren
11-06-2020 om 19:02 uur

Onbekende triggers klinkt zeker bekend. Soms is het niet te achterhalen mede omdat ik gemiddeld na 24 uur merk dat het mis is. Dat vind ik wel jammer want anders zou ik mijn noodplan eerder kunnen starten en minder last hebben.

Login of registreer om te reageren
11-06-2020 om 19:51 uur

Ik ga wel altijd even na of ik kan bedenken waarom ik me minder voel, maar vaak is het ook zo en kan ik het niet vinden.
pieker niet langer maar pak meer medicatie (smart methode)

Login of registreer om te reageren