Even voorstellen

24-05-2020 om 11:03 uur

Hallo ik ben een alleenstaande vrouw van 54 jaar oud en geen kinderen. Ik heb copd 3 en longemfyseem en longinhoud van 54 %. Als kind al astma maar mijn ouders hebben er geen aandacht voor gegeven alleen dampo gebruikt. Ik ben er toen uitgegroeid en deed veel aan sport turnen en wedstrijd zwemmen enz. Toen ik 16 jaar oud was brak ik mijn been en daarna nooit meer gesport.
Ik rookte veel een pakje chag per dag en ik kreeg last van benauwdheid. Ik ben veel te laat naar een longarts verwezen toen ongeveer 40 jaar oud was.
Alles gedaan om mijn longen niet slechter te maken. Maar de laatste jaren veel meegemaakt en niks meer gedaan om conditie van mijn lichaam te verbeteren. Ik heb het laatste jaar vreselijk benauwd en weer aan de prednison wat ook niet echt meer werkt. Ik wil graag daarom op deze forum mijn ervaring delen en informatie krijgen van leden die de zelfde chronische longziekte COPD enz.
Ik hoop hier uit mijn isolement te halen en gaan bewegen en fisio.
Groetjes van WK

Login of registreer om te reageren
24-05-2020 om 11:28 uur

Welkom WK, ik heb ook copd 4. Stress doet ook geen goed voor je longen, maar ja is soms niet te vermijden.
Bewegen is altijd goed. Ik wandel nog wel met de hond al zijn de rondjes wat korter geworden. Dan heb ik nog een stoelfiets en gebruik ik gewichtjes.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren