Aspergillis fumigatus

30-04-2020 om 09:02 uur

Goedemorgen allemaal,

In mijn vorige topic heb ik mijn situatie uitgelegd. Ik heb niet allergisch, niet eosinifiel astma. Uit de laatste sputumkweek en bronchoscopie kwam de bacterie haemophilus influenzae. Daarvoor word ik nu behandeld met een 6 weekse doxycycline kuur. Ik knap helemaal niet op en blijf ziek.
Nu is net uit de sputumkweek van 2.5 week geleden gekomen dat ook de schimmel aspergillis fumigatus in de kweek is aangetroffen. De hoeveelheid zegt; weinig. Maar hij is dus wel gevonden.

Zou deze schimmel ervoor kunnen zorgen dat ik me zo slecht blijf voelen?
Moet deze behandeld worden?
En wat is de beste behandeling?

Ik heb ook contact met mijn longarts opgenomen (via longverpleegkundige) maar zij zegt de aspergillis fumigatus niet behandeld hoeft te worden omdat de hoeveelheid in het sputum weinig is. Echter lees ik op internet en in wetenschappelijke artikelen dat deze schimmel altijd behandeld moet worden. Gezien ik zo ziek blijf en maar niet opknap zou ik ook graag het deskundig oordeel van een andere professional willen, omdat ik al maanden ziek ben en van het 1 (haemophilus influenzae)in het ander (Aspergillis fumigatus) val en ik na maanden ziek zijn eindelijk wat wil opknappen.

Alvast heel erg bedankt,

Hartelijke groeten Lin

Login of registreer om te reageren
01-05-2020 om 13:06 uur

Normaal gesproken, bij verreweg de meeste mensen is Aspergillus een onschuldige "bystander". Het is een veel voorkomende schimmel die overal voorkomt, ook bij gebruik inhalatiemedicijnen.
Heel soms is het een veroorzaker van longproblemen die heel ernstig kunnen zijn.
Ik zou u willen adviseren met uw longarts te gaan beraadslagen.

Login of registreer om te reageren