Niezen en hoesten als chronische klachten en sporten in tijd van corona

27-04-2020 om 17:54 uur

Blijf thuis is het advies...
Hooikoortspatiƫnt of niet, de coronaregels van het RIVM gelden voor ons allemaal. Blijf thuis bij de volgende klachten:
Niezen
Hoesten

Maar ik ben longpatient en dus extra kwetsbaar voor corona.
Wat ik kan doen om mijn gezondheid op peil te houden en zo fit mogelijk te zijn, is joggen en fietsen, tuinieren en ontspannen in de tuin.

Naar mijn eigen inzicht zijn mijn klachten niet erger dan normaal.
Dan is het toch gewoon goed om de dingen te doen die mij zo gezond mogelijk houden?
Wat een ander denkt als ik nies of hoest,maakt niet zoveel uit...
Ik weet dat het normaal is. Dat heb ik elk jaar.
Zo lang ik geen verergerde klachten heb of koorts erbij, is er toch niets aan de hand?
Dan kan ik toch gewoon gaan joggen als ik voldoende afstand hou en lekker in de tuin zitten?

Login of registreer om te reageren
28-04-2020 om 09:11 uur

Ik ben ook longpatiƫnt copd 4. Ik laat de hond gewoon nog uit en houd afstand. Als ik begin te niezen, nies ik 6 of 7 keer achter elkaar. Heb ik altijd gehad. :) Dat hoort bij mij. Eerst ff hoesten en dan de niesbuien erachter.

Login of registreer om te reageren
28-04-2020 om 09:42 uur

Precies.
Ik kan er weinig aan doen dat ik de klachten het hele jaar door heb.
In ieder geval ga ik niet naar de Ikea :-)
Ik ga maar op mijn eigen inzicht af dan.

Login of registreer om te reageren
28-04-2020 om 10:02 uur

Ze bedoelen natuurlijk ook, als je andere klachten hebt dan die bij jou bekend zijn, als bij jou niesen en wat proesten hoort door hooikoorts, hoef je niet binnen te blijven.
Maar veranderd het, ga je meer hoesten of meer slijm, wordt het echt verkouden zijn buiten de hooikoorts dan is het wel wijs om weg te blijven bij anderen
Ik heb copd en altijd benauwd en snuit in de ochtend een keukenrol weg...maar dit hoort bij mij is dus anders dan wat ze bedoelen...
Je moet het meer zien als leidraad, bij verandering van klachten mbt luchtwegen, snot dan reageren zoals rivm zegt, althans zo begrijp ik het.
En alleen naar buiten als het moet, wandeling, sport mag en winkel ook maar niet gezellig een middagje shoppen.
En vooral wandelen waar het rustig is en je afstand kunt houden.
Ikea ook niet komen als het niet nodig is, winkelen voor t plezier is nu niet aan de orde.
Succes!

Login of registreer om te reageren