Mondkapje en Corona

21-04-2020 om 09:57 uur

Beste allemaal,

Ik heb Copd met 30% capaciteit in deze barre tijden ga ik "smiddags fietsen en doe een mondkapje op en leren handschoenen aan, omdat ik nergens mondkapjes kan kopen gebruik ik steeds hetzelfde kapje maar bij thuiskomst spuit ik de handschoenen en het mondkapje in met 70% sterke ontsmettings-alcohol.
zou niet weten hoe ik het anders moet doen, hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden en tips,
Vriendelijke groet Bert

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 10:02 uur

Wat je nu doet heeft geen zin en is zelfs gevaarlijker dan geen mondkapje dragen. Afhankelijk van het soort mondkapje dat je gebruikt, gaat het virus ook in de stof zitten en daar kom je niet met de alcohol. Ook in ziekenhuizen mogen mondkapjes maar één keer gesteriliseerd en hergebruikt worden.

Zolang je buiten afstand houdt, heeft een mondkapje geen zin. Het virus waait niet door de lucht ofzo.

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 10:27 uur

Ook ik denk dat afstand houden het allerbeste is.
Natuurlijk is het heerlijk om buiten te zijn, vooral doen. Als je het mondkapje op hebt buiten geeft dat vaak als reactie bij anderen: bij de persoon moeten we weg blijven.
dus ik zou zeggen: om die reden gewoon dragen. Gevaarlijk lijkt het me niet omdat je zelf geen corona hebt en anderhalve meter afstand houdt.

Zelf ga ik alleen naar natuurgebieden waarvan ik weet dat er niemand komt. Of ik ga fietsen op de avond, dan is er ook bijna niemand meer aan het fietsen. En kom ik iemand tegen op een wat smaller fietspadje, dan draai ik mijn hoofd om. (maar weet heus dat dit nergens op slaat ;-) )

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 11:30 uur

Ik heb ook copd4, maar ik ga nog met de hond naar buiten. Geen mondkapje. De mensen hier houden zich mooi aan de regels en ik ook.

Ik zou zeker het advies van @Daantje opvolgen. :)

Login of registreer om te reageren
22-04-2020 om 08:40 uur

Je kunt ook een dunne schone sjaal om doen,alleen bepaalde mondkapjes beschermen echt goed, die ze op de ic gebruiken enz.
Die andere beschermen wel iets maar zolwng je 1,5 meter afstand houdt niet nodig.
Het enige wat wel is, dat mensen meer afstand houden als ze iemand zien met kapje voor, want er zijn nog steeds mensen die onder een steen leven en geen afstand houden...

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 07:50 uur

Ik woon in Friesland met zijn vele smalle straatjes en fietspaden. Men blijft consequent naast elkaar fietsen. Ze passeren me rakelings. Ik heb er een paar keer wat van gezegd en krijg direct een grote mond terug. Ik rijd nu savonds een klein stukje.

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 08:47 uur

Ik merk het hier ook, ik kan op de weg kijken aan een kanaal en moet eerlijk zeggen, vooral de echt ouderen hier staan gewoon boven op elkaar te kletsen, denk allemaal doof....
Dan zien ze elkaar en eerst staan ze van elkaar af maar met het praten gaan ze steeds dichter naar elkaar toe,vind het jammer want de maatregelen zijn er ook voor hen, juist ook voor hen en voor de mensen met gezondheidsproblemen maar dan hoop je toch wel dat , dat degenen voor wie ze juist deze maatregelen nemen om te beschermen,het wel serieus nemen.
Ik kan mij er aan ergeren in ieder geval...

@Sarah638 , ik merk dat ook, direct een grote mond, er ontstond hiervoor ons huis ook al eens een hele woordenwisseling, dat waren dan wel jongeren maar oef wat een taal.
Je zou ze de mond met zeep willen spoelen...

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 09:26 uur

@goudvisje, mijn schoonmoeder zei het ook al. Ze is zelf al op leeftijd en houd zich er netjes aan. Maar zij zei ook dat de ouderen zich weinig ervan aantrekken.

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 10:06 uur

Ik merk het ook aan mijn moeder. Maakt zich over mij onwijze zorgen maar gaat zelf overal heen, op bezoek bij familie 'want er is niets open'. Sowieso leeft het in Zeeland minder heb ik het idee.

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 18:17 uur

Men houdt zich er hier op het dorp ook niet aan. En een gedoe in de supermarkt. Je kan daar geen 1,5m afstand houden. Ik heb het idee dat ik de enigste ben die zich aan de richtlijnen houdt. Ergerlijk

Login of registreer om te reageren
23-04-2020 om 23:53 uur

Ik vind het ook ergerlijk, helemaal als de risicogroepen zelf maling er aan hebben.
Sommige ouderen hier voelen zich onoverwinnelijk...
Was het maar zo'n feestje...

Login of registreer om te reageren