wel of niet vriendin zien?

16-04-2020 om 10:48 uur

In tijden van corona is eenzaamheid koning. De vraag die ik mezelf moet stellen: kan ik wel of niet mijn vriendin zien. Ze is goed geïsoleerd, is meer dan 2 weken geleden ziek geweest (koorts, hoesten, slijm) net als haar dochter. Probleem: haar kinderen wonen de helft van de tijd bij haar ex die ook een nieuwe vriendin heeft. De vraag: welk risico wil ik nemen? Hoe doen jullie dat? Voor de rest ben ik goed geïsoleerd, tot aan de boodschappen die voor me gedaan worden aan toe.

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 10:57 uur

Misschien even overleggen met huisarts of praktijkondersteuner, zij kennen jou het beste en ook de risico's
Verder zou ik de 1.5 meter dan wel aanhouden als dit mogelijk is, kleine kinderen vergeten dit nu eenmaal vlug.
En kinderen komen met veel anderen in contact.
Zelf zou ik het niet doen maar is makkelijk praten want mijn man woont bij mij.
Succes en sterkte

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 11:03 uur

Absoluut lastig, mee eens. Even meedenken. Kijk maar wat je er mee doet of kunt.

De besmettingskans is wederzijds. Hoe infectiegevoelig zijn jullie beide?
Kun je een andere oplossing bedenken? Videobellen, jij buiten zij binnen. Of andersom, afhankelijk van wie naar wie komt. Meer dan 1,5 meter afstand. Plastic handschoentjes aan. Niets eten of drinken bij haar.
Hebben jullie beiden voldoende lef om elkaar te zien? Kun je het naar jezelf en de ander verantwoorden als jij of zij binnen 2 weken na jullie ontmoeting ziek wordt? Kun je het dragen als het onverhoopt ernstig mis gaat (allemaal niet te hopen uiteraard).

Succes met je beslissing.

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 11:04 uur

Ik zou denk ik toch nog even wachten. Ze zijn toch ziek geweest. Blijft moeilijk hoor.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 16:16 uur

Geen risico nemen. probeer een alternatief te bedenken zoals beeld bellen etc.

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 18:03 uur

Ik zou ook geen risco nemen. Zeker nu je weet dat ze verkouden zijn geweest. Ik doe regelmatig videobellen via Whatsapp. Een leuk alternatief.

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 07:19 uur

Lastig allemaal zeg. Ja, ik ben infectiegevoelig. Heb met de huisarts gebeld en die zegt dat het ook weer niet de bedoeling is dat je relatie eronder lijdt. Een duivels dilemma dus! Inmiddels is het bijna een maand geleden dat ze ziek waren. Ik ga waarschijnlijk toch met haar afspreken en close zijn, en dan voelen hoe ik me daar naderhand bij voel. Als ik er heel angstig van word, moet ik het misschien niet meer doen. En anders misschien één lang weekend in de maand, dan verspreid je het risico ook en hoop ik dat er snel ontwikkelingen komen op medisch gebied. Dank voor het meedenken!

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 07:51 uur
Reactie op Akman

Lastig allemaal zeg. Ja, ik ben infectiegevoelig. Heb met de huisarts gebeld en die zegt dat het ook weer niet de bedoeling is dat je relatie eronder lijdt. Een duivels dilemma dus! Inmiddels is het bijna een maand geleden dat ze ziek waren. Ik ga waarschijnlijk toch met haar afspreken en close zijn, en dan voelen hoe ik me daar naderhand bij voel. Als ik er heel angstig van word, moet ik het misschien niet meer doen. En anders misschien één lang weekend in de maand, dan verspreid je het risico ook en hoop ik dat er snel ontwikkelingen komen op medisch gebied. Dank voor het meedenken!

Snap de moeilijkheid hierin maar denk dat 1 weekend per maand juist meer risico geeft, na zo'n weekend gaan jullie ieder je eigen weg weer dus loop je het volg weekend weer dat risico ...of zie ik t verkeerd?
Neem aan dat je ook die 1,5 meter afstand niet houdt, als je schrijft over close gaan
Er zijn nu zoveel relaties die op een andere manier even moeten, niet leuk en zeker heel lastig maar het probleem:Corona, is ook niet leuk en is ook lastig.
Je huisarts zegt dit maar het gaat er vooral om, hoe risicogevoelig ben je en wat kan er nog, wanneer je het wel krijgt...
Heb je lichte klachten dan is het anders dan wanneer je eindfase copd bent bijv.
Zoiets las ik ook ergens als antwoord van een longarts, kun je even nazoeken.
Succes en sterkte!

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 07:53 uur

ik vind dat goudvisje gelijk heeft: wel je vriendin opzoeken, maar anderhalve meter afstand. Kan volgens mij goed... al is t niet leuk

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 08:17 uur

Ik heb gewoon astma, maar wel een slechte conditie en mager door een andere aandoening. 1x per maand is beter, omdat je dan de contactmomenten spreidt. Ik zou ook graag gewoon met haar samenleven, maar haar kinderen gaan de helft van de week naar de vader, dus we kunnen de isolatie niet helemaal controleren. Zij heeft het heel moeilijk, de huisarts zei dat het wel kon, maar dat het natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid blijft. Heel lastig!

Login of registreer om te reageren
21-04-2020 om 08:22 uur
Reactie op Akman

Ik heb gewoon astma, maar wel een slechte conditie en mager door een andere aandoening. 1x per maand is beter, omdat je dan de contactmomenten spreidt. Ik zou ook graag gewoon met haar samenleven, maar haar kinderen gaan de helft van de week naar de vader, dus we kunnen de isolatie niet helemaal controleren. Zij heeft het heel moeilijk, de huisarts zei dat het wel kon, maar dat het natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid blijft. Heel lastig!

Je kunt elkaar ook wel zien maar dan alsnog die 1,5 meter nemen?
Ik weet echt wel dat dit niet gezellig en prettig is maar hoe minder risico hoe beter...
Juist omdat haar kinderen ook bij de vader is en dan weer thuis komen...kunnen altijd wat meebrengen van het virus.
Zelf worden ze misschien minder ziek , kinderen maar kunnen het wel overbrengen..
Sterkte, moeilijk blijft het wel

Login of registreer om te reageren