werken of thuis blijven kinderopvang

15-04-2020 om 11:30 uur

Hallo allemaal.
Ik heb astmatische bronchitis en heb het regelmatig (vooral bij inspanning)benauwd.
In deze periode ( tussen februari-mei) heb ik meer last van benauwdheid, waarschijnlijk door het weer, natuur, pollen.
Ik ben buiten altijd een volle neus en last van longen nooit ziek, dus ook nooit ziek thuis van het werk.
Vorig jaar heb ik heel veel last gehad en jaar ervoor waren de ontstekingswaardes heel hoog,
en heb ik verschillende kuren gehad, maar heb het nu alleen vooral bij inspanning benauwd.
Ben hiervoor ook niet naar huisarts geweest.
Nu in deze corona periode vind ik het wel heel lastig wat te doen hiermee. Ik ben inmiddels dus wel al aantal weken thuis hierdoor en vind dit echt super lastig, vooral ook gevoelsmatig, want buiten het benauwd zijn voel ik me prima.
Ik ben pedagogisch medewerker en sta op een babygroep, en lichamelijk contact is onmogelijk.
Zijn er meerder mensen werkzaam in deze sector of andere zorgsector en zijn jullie aan het werk?
Ik zou graag advies, ervaringen willen. Ik wil nl het liefst gaan werken.

Login of registreer om te reageren
15-04-2020 om 11:31 uur

[quote="Flower75;d-12946235"]Hallo allemaal.
Ik heb astmatische bronchitis en heb het regelmatig (vooral bij inspanning)benauwd.
In deze periode ( tussen februari-mei) heb ik meer last van benauwdheid, waarschijnlijk door het weer, natuur, pollen.
Ik ben buiten altijd een volle neus en last van longen nooit ziek, dus ook nooit ziek thuis van het werk.
Vorig jaar heb ik heel veel last gehad en jaar ervoor waren de ontstekingswaardes heel hoog,
en heb ik verschillende kuren gehad, maar heb het nu alleen vooral bij inspanning benauwd.
Ben hiervoor ook niet naar huisarts geweest.
Nu in deze corona periode vind ik het wel heel lastig wat te doen hiermee. Ik ben inmiddels dus wel al aantal weken thuis hierdoor (ik wordt uit gepland en het is heel rustig op het werk)en vind dit echt super lastig, vooral ook gevoelsmatig, want buiten het benauwd zijn voel ik me prima.
Ik ben pedagogisch medewerker en sta op een babygroep, en lichamelijk contact is onmogelijk.
Zijn er meerder mensen werkzaam in deze sector of andere zorgsector en zijn jullie aan het werk?
Ik zou graag advies, ervaringen willen. Ik wil nl het liefst gaan werken.

Login of registreer om te reageren
16-04-2020 om 18:09 uur

Hallo Flower75,

Ook ik vond het moeilijk om te bepalen of ik wel of niet naar mijn werk (ouderenzorg) kon gaan. Het hangt af van meerdere factoren.
Bijvoorbeeld: welke longaandoening heb je, is er op je werkplek corona geconstateerd, kun je gebruik maken van beschermende kleding.
Door je goed te informeren bij RIVM, longfonds vraag stellen via advieslijn@longfonds.nl en bij huis- of longarts kom je te weten wat het beste voor je is.
Het longfonds gaf me een duidelijk antwoord zodat ik mijn huis- en longarts niet hoefde lastig te vallen met deze vraag. Het antwoord was dat ik tot de risicogroep behoor (astma en BE) . Mijn besluit was toen bij mijn werkgever vertellen dat ik niet meer op de werkplek kon werken.
Deze beslissing hoefde ik echter niet meer door te geven omdat mijn manager al had overlegd en besloten was dat ik thuis zou gaan werken. Dit is niet ideaal omdat ik niet al mijn eigen werkzaamheden kan doen. Door te kijken wat ik nog meer kan doen voor mijn werk vanuit de thuissituatie, zijn mijn werkgever en ik tevreden met deze oplossing.

Succes met het zoeken naar een voor jou goede oplossing.

Groetjes Spirit.

Login of registreer om te reageren
18-04-2020 om 11:36 uur

Beste spirit,

Bedankt voor je antwoord.

Op mijn werkplek is het heel rustig. Ik werk op een babygroep, gisteren was ik even op het werk om iets op te halen en er was maar een kindje van onze groep.
Ik ga nu 'klusjes' doen waarmee ik geen lichamelijk nodig is met anderen. Dit geeft gelukkig wel voldoening.
Om contact op te nemen met advieslijn longfonds is ook een goede tip!

Groetjes Iris

Login of registreer om te reageren