Hoe werkt een neusspoeling?

03-04-2020 om 07:01 uur

De vraag is misschien wat misleidend, hoe ik het moet doen is genoeg over te vinden op internet (youtube) en ook hier op het forum heb ik al veel gelezen.
Ik heb het nu twee keer geprobeerd, gewoon even met een petflesje en dat lijkt goed te gaan. Maar je spoelt het zoute water gewoon door je neus, hoe kan het dan werken in alle bijholtes? Daar komt dit water toch niet? Een neusspray snuif je op maar deze zoutoplossing niet heb ik begrepen. Of ik doe iets fout:-)

Mocht dit een beetje werken dan ga ik of een Rhinohorn of nasofree of vergelijkbaar bestellen. Ik twijfel nog tussen deze twee.

Alvast dank weer voor jullie hulp en advies.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:11 uur

Hoi ik heb de nasofree.
Doordat je druk uitoefent door te knijpen spuit je de zoutoplossing in je neus en door je holtes.
De rhinohorn spoelt ook je holtes door, door je hoofd zo te draaien dat het ook de holtes bereikt.
De rhinohorn of nasofree zijn ervoor gemaakt om ook je holtes te spoelen.

Ik ben zeer tevreden over de nasofree omdat daar meer druk achter zit.
Ook makkelijker schoon te maken.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:12 uur

Ik heb een Rhinicur. Ben er erg tevreden mee.
Ik weet niet hoe het werkt, maar heb al lang geen bijholte ontsteking meer gehad, dus heb toch het idee dat het ook in de holtes komt.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:17 uur

Dank @Bloempje74 en @Pioenroos (grappig bloemen:-)) Mijn avatar is een tuingeranium:-)

Maar dank voor jullie uitleg, ik ga ook nog een keer naar de Rhinicur kijken, heb ik gister ook voorbij zien komen. Dat je er wat druk achter kunt zetten lijkt me inderdaad ook wel handig.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:20 uur

Bij Rhinicur kun je er in knijpen (wat ik ook doe, anders duurt het me te lang) @Bloempje74 bedankt voor de uitleg, dat klinkt inderdaad logisch

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 11:07 uur

@Bloempje74 Had hier al een paar van gezien maar dit is een handig overzicht, ga er verder naar kijken. Nu eerst even naar buiten😊

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 12:12 uur

Gebruik gewoon een injectie spuit van 200 ml en fysiologische zoutoplossing ... gewoon via de apotheek op recept van de huisarts.

Hoofd horizontaal draaien en spuiten maar ....

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 17:40 uur

@Marcus bedankt. Is dus ook nog een mogelijkheid.

Login of registreer om te reageren
04-04-2020 om 07:26 uur
Reactie op Hiske

@Marcus bedankt. Is dus ook nog een mogelijkheid.

eerder is ergens op dit forum geschreven dat een injectie spuit niet slim is, de straal is de fel

Login of registreer om te reageren