Voorzorgsmaatregelen ivm corona als je asthma hebt

08-03-2020 om 23:11 uur

Hoi! Ik wil vragen wat voor voorzorgsmaatregelen jullie nemen in deze tijden. Ik heb allergisch asthma en vraag me af hoe anderen met soortgelijke
Ziekte acteren nu dat de ziekte vrijwel vaak opduikt.

Login of registreer om te reageren
08-03-2020 om 23:47 uur

Hi Suzanna88. Ik heb momenteel instabiel astma. Bij verkoudheid 5 stappen achteruit. Dus vraag me af welke gevolgen bij Corona. Nu ook revalidatie bij fysio ivm meerdere exacerbaties. Ik hoop dus echt dat het mijn deur voorbijgaat.

Ik probeer zoveel mogelijk contact met mensen te verminderen. Blijf wat meer binnen. Heb mijn boodschappen voor vrijdag online besteld. Verder vaker handen wassen. Meer kun je denk ik niet doen.

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 07:23 uur

Er zijn geen extra maatregelen die ik neem, ondanks dat mijn astma ernstig ontspoord is.
Het enige wat ik voorlopig niet mag doen van de arts, is een contactsport uitoefenen. Reden: de kans op griep of longontsteking is momenteel te groot voor me; corona is geen probleem.
Hier staat betrouwbare informatie:
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Vragen%20ove…

Scrol een klein beetje naar beneden en er wordt aandacht besteedt aan o.a. astma.

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 09:10 uur
Reactie op Suus01

Er zijn geen extra maatregelen die ik neem, ondanks dat mijn astma ernstig ontspoord is.
Het enige wat ik voorlopig niet mag doen van de arts, is een contactsport uitoefenen. Reden: de kans op griep of longontsteking is momenteel te groot voor me; corona is geen probleem.
Hier staat betrouwbare informatie:
https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden#Vragen%20ove…

Scrol een klein beetje naar beneden en er wordt aandacht besteedt aan o.a. astma.

Mijn arts zegt juist dat ik wel op moet letten met Coronavirus. Dit ivm ernstige klachten aan de luchtwegen en kans op longontsteking.
Bij gewone griep heb je minder kans ernstig ziek te worden door griepspuit. Maar Corona kans zeker wel aanwezig. En is veel besmettelijker.

Jij zegt dat Corona geen probleem is 🤔
Is toch bijzonder dat artsen verschillende dingen zeggen...

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 09:41 uur

Bedankt voor alle reacties! Ik werk nu vanuit huis dus een stuk makkelijker om drukke plekken (ov,meetings etc) te vermijden en dat stelt me op zich wel gerust. Ik bestel mijn boodschappen grotendeels ook online bij picknick maar goed,soms heb je iets gewoon nodig dus dan toch maar even naar de super. En eindelijk komen al de sport spullen die ik het huis in heb gehaald ook goed van pas😂😂 verder ga ik wel naar verjaardagen en elke dag buiten wandelen of fietsen. Extra Handen wassen ook natuurlijk. Het voelt nu gewoon beter om iets voorzichtiger te doen.

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 10:58 uur

Ik denk: gezond verstand.
handen wassen, niet in grote groepen nu komen, niet met de bus trein vliegtuig...

en bij meer astma klachten direct aan de bel trekken, ook ik denk dat net als griep het coronavirus grote gevolgen kan hebben bij longpatienten

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 11:16 uur
Reactie op emsepems

Ik denk: gezond verstand.
handen wassen, niet in grote groepen nu komen, niet met de bus trein vliegtuig...

en bij meer astma klachten direct aan de bel trekken, ook ik denk dat net als griep het coronavirus grote gevolgen kan hebben bij longpatienten

Inderdaad @emsepems
Is het normaal dat ik me toch een beetje zorgen maak? Ook omdat ik nog steeds instabiel astma heb?
Ik ben zo bang weer een week in het ziekenhuis te komen liggen🙈

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 11:23 uur
Reactie op Chantal80
Reactie op emsepems
Ik denk: gezond verstand.
handen wassen, niet in grote groepen nu komen, niet met de bus trein vliegtuig...

en bij meer astma klachten direct aan de bel trekken, ook ik denk dat net als griep het coronavirus grote gevolgen kan hebben bij longpatienten

Inderdaad @emsepems
Is het normaal dat ik me toch een beetje zorgen maak? Ook omdat ik nog steeds instabiel astma heb?
Ik ben zo bang weer een week in het ziekenhuis te komen liggen🙈

Natuurlijk maak je je zorgen. Gezonde mensen doen dat al, dus jij met een goede reden ook. Maar.... laat het je niet belemmeren door achter de geraniums te gaan zitten.
Wees alert en trek bij klachten rap aan de bel.

doe ik ook (instabiel astma)

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 13:25 uur

Ik moet woensdag naar de longverpleegkundige in het zh , twijfel of ik wel ga het is in dat zh ook nu en patiënten zijn daar opgenomen , ik heb net gehoord bij de dokter dat ik weer een virus infecties heb wat op mijn luchtwegen zit ..

Gisteren bij de huisartsenpost waar ik ben geweest is een besmet persoon geweest

Ik weet het niet ... moeilijk ...

Login of registreer om te reageren
09-03-2020 om 13:29 uur

Mel, je maakt het jezelf nu moeilijk. mocht het niet veilig zijn om naar de verpleegkundige te gaan zou het ziekenhuis echt afbellen.

Login of registreer om te reageren