[SC] Waar we op huizenjacht zijn

edited 4 maart in Slowchat
Dit bericht is verplaatst van: [SC] Waar sommigen vingerloze wanten dragen
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• Suus01Suus01 Gebruiker
    Wat een verhuiswensen bij velen.
    Hopelijk vindt iedereen snel iets naar wens. Mij helaas nog steeds niet gelukt. Hoewel, ik kon een woning krijgen met twee trappen zonder lift en een woning met vochtige buitenmuren en schimmel in alle ruimtes.

55+: mijn woning is voormalig 55+. Ze worden nu niet meer als zodanig aangeboden vanwege leeftijdsdiscriminatie, aldus de woningbouw. Of dat juridisch juist is weet ik niet, maar voor mij fijn dat die regel was afgeschaft vlak voordat ik reageerde.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Suus01 schreef: »
    Wat een verhuiswensen bij velen.

55+: mijn woning is voormalig 55+. Ze worden nu niet meer als zodanig aangeboden vanwege leeftijdsdiscriminatie, aldus de woningbouw. Of dat juridisch juist is weet ik niet, maar voor mij fijn dat die regel was afgeschaft vlak voordat ik reageerde.

Hier ook regeltjes van de woningbouw waar ze dan ook weer van afwijken als ze er zin in hebben :-) ik heb een bovenwoning, dat is een jongerenwoning (ik kwam er 25 jaar geleden wonen). onder zijn inmiddels ouderenwoningen.... maar ze wijzen dit toe aan 20 jarigen.... (wat ik ook wel weer snap want wie plaatst ouderen nou onder jongeren...)

• DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik ben al blij dat ik binnen in mijn woning geen trap heb. Dat ik niet 's nachts naar beneden hoef voor het toilet en als ik overdag even op bed lig, ik er toch bij ben. In het ergste geval moet er een traplift komen in het portiek maar de trap is in twee delen en best goed te doen vooralsnog. Ik heb echt een prachtig huis getroffen. Mechanische ventilatie in de badkamer die ik zelf kan regelen en niet op vaste tijden zoals nu.
    Daantje schreef: »
    Ik heb echt een prachtig huis getroffen. .

fijn daantje!
    wat mij goed helpt is eenmaal in de maand booschappen laten bezorgen door de appie. heb veel houdbare producten als melk en soja drink. ook optimel is lang houdbaar.
    en dus hoef ik alleen maar voor de verse producten naar de appie. scheelt me veel gesjouw getil dus energie.
  • MelMel Gebruiker
    emsepems schreef: »
    wat mij goed helpt is eenmaal in de maand booschappen laten bezorgen door de appie. heb veel houdbare producten als melk en soja drink. ook optimel is lang houdbaar.
    en dus hoef ik alleen maar voor de verse producten naar de appie. scheelt me veel gesjouw getil dus energie.

Voor mij inderdaad ook een betere optie heb al lang de appie app maar nooit gebruikt 🤭

Zo moet ik meer dingen gaan aanpassen maar daar moet ik stap voor stap naar toewerken
    Ik sta weer op de wachtlijst voor picnic. Laat idd ook de zware dingen bezorgen.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Bijna iedere dag haal ik iets, waarbij altijd 1 ding wat zwaarder is.
    Vanmorgen was ik bij de bloemist en daar stond zo'n leuk voorjaarsknutsel met narcissen... ik dacht: dat kan ik ook. Dus aan t eind van de dag heerlijk aan het knutselen geweest.
    Alle kerstballen en lichtjes de kamer uit, en de bolletjes erin.... met eitjes enzo
    Leuk!

Ik ben er allemaal nog niet zo mee bezig. Komt later wel. Mijn kledingkast en bed zitten iig in elkaar.
    dat snap ik daantje, bij verhuizen heb je echt wel wat anders aan je hoofd dan paaseitjes bij de narcisjes. fijn dat je weer een stapje opgeschoten bent.
    Morgen is mijn zus jarig, voor haar heb ik ook een bloemstukje gemaakt.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Wat leuk die voorjaars stukjes, zelf maken is dan nog leuker.
    Gezellige dag morgen emsepems!
    Daantje je schiet nu ook lekker op, fijn hoor!
    Boodschappen bestellen wij ook geregeld en we zijn vaak goedkoper uit dan naar de winkel gaan, dan neem je vaker meer mee merk ik...althans mijn man dan :)
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Wat leuk emsepems die voorjaarsstukken maken! Hier is het voorjaar nog niet echt in huis gehaald eigenlijk terwijl ik er wel enorm naar uitkijk:)
    En Daantje komt allemaal wel!

Vandaag deels weer mijn knutselspullen gereorganiseerd (lees ik zit in de rolstoel en moeders helpt mee denken waar wat in moet en doet het meeste)
    En vandaag de verjaardagskaart voor mijn vader afgemaakt, netjes binnen mijn grenzen met hulp uiteindelijk in drie dagen gedaan en daar best trots op! Vooral max een half uur wat doen was lastig mentaal maar fysiek ook wel pittig eigenlijk. Hopelijk is hij ook blij met de kaart, hij is in ieder geval met veel liefde gemaakt🥰
    rqmfj2dnpdd.jpeg
  • rahimnsrahimns Gebruiker
    Het is rustig hier ..
  • trijnkotrijnko Administrator
    Dag,

Kreeg vandaag van de organisatie die bij ons verantwoordelijk is voor bedrijfsfitness de mededeling dat mijn abonnement tijdelijk is opgeschort. Aardig.
    trijnko schreef: »
    Dag,

Kreeg vandaag van de organisatie die bij ons verantwoordelijk is voor bedrijfsfitness de mededeling dat mijn abonnement tijdelijk is opgeschort. Aardig.

ik ook, superaardig!
    Dag,

spring jij nu ook met 'nederland in beweging'
    Dag,

Nee. Ik wandel, fiets veel.
    Daarnaast heb ik genoeg werk in de tuin.

Dag,

Nee. Ik wandel, fiets veel.
    Daarnaast heb ik genoeg werk in de tuin.

fijn dat je in t hoge noorden wonen, genoeg ruimte om 1.5 meter afstand te houden.
    Tiuin werken lijkt me gelijk als ín 'nederland in beweging'
    Iedereen al aan het idee gewend dat het een kort nachtje wordt?
    ik ga gewoon langer slapen, lijkt me leuk
    Ik ben telkens heel vroeg wakker, is dat gelijk opgelost haha
    Mijn huis is nu echt bijna af. Vanmiddag de badkamer kast in elkaar gezet en de één na laatste doos uitgepakt. De badkamer is nu hopelijk een fijnere plek. Ik heb ook een waslijn opgehangen zodat de was lekker op het balkon kan.
    Mijn huis is nu echt bijna af. Vanmiddag de badkamer kast in elkaar gezet en de één na laatste doos uitgepakt. De badkamer is nu hopelijk een fijnere plek. Ik heb ook een waslijn opgehangen zodat de was lekker op het balkon kan.

Wat heerlijk daantje, zo goed als klaar in je huisje. t Was een flinke klus, maar als ik je berichtjes goed begrijp heb je er een mooie plek van gemaakt.
    ik ga gewoon langer slapen, lijkt me leuk

Als lief wakker wordt staan we op. En zij trekt zich niets aan van een uur korter slapen.
    wijs van lief!

Wat heerlijk daantje, zo goed als klaar in je huisje. t Was een flinke klus, maar als ik je berichtjes goed begrijp heb je er een mooie plek van gemaakt.

Zeker! Het is wel een rare tijd om hier nu te wennen maar wel fijn dat het echt al een fijne plek is als ik dan toch veel thuis ben nu.
  • PioenroosPioenroos Gebruiker
    Goedemorgen. Ik zoek wat afleiding. Heb het advies gekregen vooral nergens heen te gaan, en dat maakt dat ik me gevangen voel.
    Hoi pioenroos. ook ik mag niet naar anderen ivm instabiel astma. niet werken, niet naar de winkel, geen bezoek.... gelukkig wel naar buiten, duik vaak even een natuurgebied in waarvan ik weet dat er (bijna) geen andere mensen zijn.
    Voor contact heb ik internet en telefoon. hier werkt dat prima.

leuk is het niet, baal gigantisch dat ik mijn collega's in de zorg niet kan helpen, maar als ik dat afzet tegen alle ellende van de corona is het voor mij erg goed te doen. en af en toe even bijten.

heb net bedacht dat ik wel weer eens een legpuzzel op tafel kan leggen :-)
  • PioenroosPioenroos Gebruiker
    Hallo Emsepems
    Ik mag ook gaan wandelen. Moet ik ook wel, anders holt mijn conditie achteruit. Die was toch al niet al te best.

Puzzel is een idee, leuk om te doen. Wat voor puzzel ga je maken?
Log in of Registreer om te reageren.