Even voorstellen

20-02-2020 om 17:43 uur

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marianneke 71 jaar 45 jaar gehuwd en twee kinderen.

Vanaf vorige week is er via een SPECT-onderzoek bronchiƫctasieƫn aan beide longen ontdekt.
In maart ga ik naar de longarts en hoor hoe verder.
had altijd al astma en vanaf 2004 merk ik dat ik kortademig werd en op de thoraxfoto was niets te zien.
in de '90 er jaren werd mij al verteld dat ik waarschijnlijk een taai-slijmziekte had, maar omdat ik geen slijm op kon geven liet de huisarts het daarbij.

Mijn beroep was musica, organiste dirigente, solozangeres en pianiste, had veel koren en een symfonieorkest en gaf zang-en pianolessen en daarnaast kunstschilderen.

Vanaf 1997 kreeg ik een mislukte lumbaalpunctie en ik kwam op bed te liggen.
L. been verlamd en de werking van de blaas en darmen voelde ik niet meer, en kwam op bed te liggen en kon twee dingen doen.
Depressief worden of studeren en mijn tweede wens en interessen in de psychologie ging in vervulling.
Al liggende op bed studeerde ik aan de Open Universiteit Klinische Psychologie, Psychologie, Filosofie.
In de psychologiestudies leerde ik de werking van de hersenen kennen en keek ook veel video's naar dans ballet ed.
In gedachte danste ik mee en er kwam na twee jaar weer beweging in mijn L. been en na drie jaar kon ik weer lopen.
Wel heb ik restverschijnselen overgehouden die me met veel pijn plagen.

Tot heden toe studeer ik aan het instituut Laudius filosofie met als onderdeel antropologie, theologie, wat nu klaar is en nu kunstgeschiedenis, waarna ik nog cursussen verhalen/romans schrijven ga doen.

Dus ik heb een heel zinvol bestaan, prijs me als een gelukkig en tevreden mens, ook al is mijn wereld beperkt, weinig lucht, maar mijn geest is vrij...

Hartelijke groet,

Marianneke

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 10:54 uur

Welkom hier! Veel lees en schrijf plezier
Wat een vol en leuk leven, mooi om te lezen!

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 12:59 uur

Welkom op het forum.
Je hoopt een hoop meegemaakt. Ik bewonder je doorzettingsvermogen. :)
Ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt.

Login of registreer om te reageren
23-02-2020 om 18:22 uur

Welkom hier, wat heftig je verhaal,en wat mooi ook, zo knap je doorzettingsvermogen!

Login of registreer om te reageren