Nexthaler

Hoi,

Ik gebruik al 5 jr sinds mijn longinfarct nexthaler 100/6. Nu sinds december 2019 is dat verhoogd naar 200/6. Ik merk dat ik daar even aan moet wennen. Heb vaak een droge mond en ook soms hoofdpijn na het inhaleren,wat wel weer afzwakt na een tijdje. Ik heb in augustus een ontstoken luchtpijp gehad door bronchitis en daardoor raakte ik mijn stem kwijt ,ook door t vele hoesten. Dit is al een heel stuk verbeterd gelukkig mijn stem terugkeer maar merk wel dat ik toch vaak ervaar dat het zo droog aanvoelt.
Zijn er mensen die dit herkennen? Of mensen die ook moeten wennen aan gebruik van inhalatie medicijnen?

Reacties

  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ik moest ook wennen toen ik van de 100/6 naar 200/6 ging, best logisch want je krijgt nu de dubbele dosering cortico’s binnen en dat heeft best wat invloed. Een droge mond heb ik ook vaak, zorg vaak voor wat water of een zuurtje of kauwgom oid om maar speeksel aan te maken.
    En ik moet altijd wel wennen aan nieuwe medicatie eigenlijk
  • Lieke1979Lieke1979 Gebruiker
    Dank je wel voor je berichtje! En fijn dat het iig herkenbaar is,ook van de droge mond. Ik heb idd ook altijd water bij me. Heb jij ook weleens stemproblemen hierdoor, ik ben een tijdje mijn stem kwijt geraakt en nu is dat wel weer verbeterd ,maar sinds de dosering van 200 slaat regelmatig mijn stem over. Maar dat zal wel te maken hebben met de medicijnen.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Nee dat heb ik gelukkig nog nooit gehad, zodra ik enorm hees ben is dat bij mij of door een virus of mijn astma waardoor er niet genoeg lucht uitgeperst komt even kort door de bocht gezegd. Ken wel mensen die er enorm last van hebben gehad en is een bekende bijwerking volgens mij. Dit zou vanzelf over moeten gaan als het goed is.
Log in of Registreer om te reageren.