Fluconazol

31-01-2020 om 17:41 uur

Dag allen,

Maar weer eens een vraag van mij. In een eerder topic had ik het over maagklachten https://www.longforum.nl/discussion/12945835/gastric-astma-forum-als-ar…
Helaas heeft nog niets geholpen wat ik zelf heb geprobeerd, al had ik vorige week echt het gevoel dat het een stuk beter ging. Maar helaas maandagavond ging het helemaal mis. Overdag kon ik gewoon eten, en 's avonds was het net of kneep mijn keel dicht, ik kreeg bijna geen hap naar binnen. Dinsdag was het niet veel beter, dus woensdag maar voor de zoveelste keer naar de ha. Na mijn verhaal dacht hij aan een schimmelinfectie en ik kreeg Fluconazol. Dat heb ik nu drie dagen gebruikt en af en toe denk ik, het gaat beter, de erge pijn is in ieder geval weg en ik heb een minder opgeblazen gevoel. 'Morgens voel ik mij niet echt fit, ik geef de schuld maar aan de medicijnen maar in de loop van de middag voel ik me wat fitter en kan ik weer beter eten.
Mijn vraag is: Wie heeft ervaring met fluconazol, ik heb hier al even rond gekeken maar ben benieuwd hoe snel dit echt effect heeft. Ik moet het een week gebruiken (kuur), dus misschien ben ik zoals gewoonlijk weer te ongeduldig maar ik hoor graag jullie ervaringen.

Groet, Hiske

Login of registreer om te reageren
03-02-2020 om 22:01 uur

Morgen de laatste twee capsules Fluconazol. Het lijkt toch te werken, vandaag kon ik eindelijk weer een beetje redelijk normaal eten. Maar wat een vreselijke bijwerkingen. Ik had op de tweede, derde en vierde dag zo'n 2 uur na het innemen even vrij kort een hele lage hartslag. Ben dagen niet fit geweest en had op een gegeven moment helemaal geen zin meer in eten. Gelukkig gaat het nu dus eindelijk beter al heb ik vanmorgen mijn wekelijkse yogales toch nog maar overgeslagen, jammer maar volgende week weer een kans😊🤸

Login of registreer om te reageren
10-02-2020 om 20:58 uur

Het bleken dus achteraf geen bijwerkingen van de medicijnen te zijn. Ik was ondertussen verkouden geworden en vorige week woensdag bleek dat er vocht bij mijn longen zit. Nu nog steeds ziek, woensdag weer naar de ha.

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 05:26 uur

Dank Daantje. Zeker pech en ondertussen begin ik me toch ook af en toe zorgen te maken omdat ik maar niet beter wordt.

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 07:58 uur

Wat vervelend allemaal HIske. Logisch dat je je zorgen maakt.
Beterschap en sterkte.

Login of registreer om te reageren
11-02-2020 om 20:40 uur

Dank allemaal. Het lijkt ondertussen eindelijk wat beter te gaan. Dus ik hoop en ga er vanuit dat morgen de crp waarde wel lager zal zijn. Mijn maag wil nog niet meedoen dus morgen ook even vragen naar de Nexium.

Login of registreer om te reageren