neuskannetje uitkoken

emsepemsemsepems Gebruiker
edited 19 januari in Astma algemeen
Hoi Allen,
Ik heb weer bijholte ontsteking, oorpijn sinuspijn, kiespijn....
Ik spoel al met een neuskannetje, maar.... hoe vaak koken jullie hem uit?

4299785.jpg

Reacties

• DaantjeDaantje Gebruiker
    Eén keer per week, tien minuten. Halverwege omdraaien.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Waterkoker helemaal vullen. Aanzetten tijdens het spoelen, leeg laten lopen in en over de neuskan na ieder gebruik.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    ik doe t ook een keer per week 10 minuten... maar t zou me niks verbazen als er in die week tussendoor er een beestje inkomt.
    kokend water erover vind ik eigenlijk wel een goed idee
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    #4 edited 19 januari
    Ik doe het normaal 1 x per week! bij ontstekingen,verkouden 3 x per week en goed drogen, bij vocht eerder beesjes
    Zo deed ik dit vroegerrr ook met de vernevelspullen van moeders, moest toen 1 x per week en bij verkoudheden enz, deed ik het 3 x per week maar die regels zijn nu allemaal weer anders...
  • StefanieStefanie Gebruiker
    emsepems schreef: »
    ik doe t ook een keer per week 10 minuten... maar t zou me niks verbazen als er in die week tussendoor er een beestje inkomt.

Ik zou dan wel kokend water van een fornuis nemen en niet uit de waterkoker
    Stefanie schreef: »

waarom niet kokend water uit de waterkoker?
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Goed laten drogen is volgens mij veel belangrijker, dan kan er niets in overleven.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    Daantje schreef: »
    Goed laten drogen is volgens mij veel belangrijker, dan kan er niets in overleven.

Dat is zeker waar! Hoe droger het oppervlakte is, hoe minder kans is op bacteriegroei.
    Bij dagelijks gebruik ivm een virus zou ik hem persoonlijk wat vaker uitkoken. om de dag of zo.
    Stefanie schreef: »

waarom niet kokend water uit de waterkoker?

Gekookt water van een fornuis is veel heter gekookt en dus veiliger qua bacteriën e.d.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Dit klopt van een waterkoker, heb ik laatst ergens gehoord op tv, weet even niet meer waar, maar langer gekookt water op gas of inductie is vaak betrouwbaarder.
    Lag ook aan de waterkoker werd verteld, er waren heel slechte bij.
    Maar het drogen is het allerbelangrijkst,vocht geeft meer groei aan beesssies
    Heet gekookt water van een fornuis is zo heet dat het al na enkele seconden droog is.
    #12 edited 20 januari
    bedankt allemaal, ik ga het zo doen: iedere dag met kokend water overgieten, 1x in de week uitkoken en droog wegzetten
  • jippie46jippie46 Gebruiker
    Of je koopt een Flessensterilisator met snoer en neemt ook een vortex voorzetkamer, die daar ook in kan. Op marktplaats worden er veel aangeboden, moeders die het heel even gebruiken. Ook al mijn vernevelhandsets gaan er elke dag in. Super fijn en zeker steriel!

Sterkte Em
    jippie46 schreef: »
    Of je koopt een Flessensterilisator met snoer en neemt ook een vortex voorzetkamer, die daar ook in kan. Op marktplaats worden er veel aangeboden, moeders die het heel even gebruiken. Ook al mijn vernevelhandsets gaan er elke dag in. Super fijn en zeker steriel!

Sterkte Em
    dank Jippie dat is ook nog een goed idee.

Log in of Registreer om te reageren.