Stoppen met Montelukast?

20-12-2019 om 19:16 uur

Hallo,

Ik denk dat ik zo'n 1,5 maand Montelukast 10mg slik. Nu is mijn vraag of ik een paar dagen zo maar kan stoppen met dit medicijn. Ik heb namelijk het gevoel dat mijn stemming hierdoor niet beter wordt (woedeaanvallen, depressief voelen, sneller geïrriteerd zijn). Echter weet ik dit niet zeker omdat het een paar maanden geleden namelijk echt niet goed met mij ging (dus voor de Montelukast). In die tussentijd is het even beter geweest. Maar ik heb op het internet een beetje rond gekeken en het komt wel vaker voor dat de bijwerkingen die ik heb ook bij andere mensen voorkomen. Nu weet ik dit niet zeker, daarom wil ik proberen om een paar dagen te stoppen en kijken of het beter gaat. Ik weet dan alleen niet hoe ik erop ga reageren omdat het middel mij echt heel goed helpt. Aangezien ik niet meer met de kno-arts/longarts kan bellen, vraag ik het via deze weg. Misschien weet iemand het.

Login of registreer om te reageren
20-12-2019 om 20:55 uur

Wat rot dat je zoveel last van bijwerkingen van montelukast lijkt te hebben.
Begrijpelijk dat je een paar dagen wilt stoppen om te kijken of het dan beter gaat.

Dit lijkt mij toch een vraag voor je eigen arts.
Je zegt dat je niet meer met je eigen kno- of longarts kan bellen. Bedoel je voor dit weekend, of vanwege vakantie?
Maandag kun je sowieso bellen en een afspraak maken. Als je eigen arts afwezig is, dan is er misschien een vervanger waar je sneller terecht kunt.
Je kunt ook je vraag plaatsen bij het topic 'Vraag het de deskundige'.

Sterkte. En hopelijk een goede stemming tijdens de feestdagen.

Login of registreer om te reageren
20-12-2019 om 21:23 uur

Ik bedoel voor het weekend. Bedankt voor je advies. Ik zal maandag bellen.

Login of registreer om te reageren
21-12-2019 om 12:56 uur

Je kunt gewoon stoppen hoor, dat is geen enkel probleem. Maar de kans bestaat dat je klachten zullen toenemen, maar het kan ook zo zijn dat het nog even duurt. Bij mij hielp het ook heel goed, ik moest ermee stoppen vanwege hartritmestoornissen. Mijn klachten kwamen heel geleidelijk na enkele weken weer op en mijn neus is nog steeds redelijk stabiel. Houd i.i.g. je Ventolin of andere luchtvegwerwijder bij de hand.

Login of registreer om te reageren