Nieuw systeem spiriva respimat

06-11-2019 om 20:22 uur

Sinds het gebruik van de vernieuwde spiriva respimat (de hervulbare versie) ben ik al enkele keren beginnen kokhalzen ongeveer een uur na het puffen. Vind dit een vreselijk gevoel. Weet niet of dit toeval is of niet?
Hebben nog mensen hier last van?

Login of registreer om te reageren
07-11-2019 om 19:42 uur

Daar heb ik geen last van wel dat het minder goed binnenkomt en op de astma fb groep zijn er ook enorm veel klachten over!

Login of registreer om te reageren
26-01-2020 om 20:33 uur

Nee, geen last van.
Ik lees dat er mensen zijn die vinden dat het minder goed binnenkomt, denken jullie er aan om het spuitstukje van de respimat schoon te maken. Als je dit niet doet dan kan hij minder goed werken.

Login of registreer om te reageren
30-01-2020 om 03:10 uur

@HAJ59 denk ik zeker aan maar bij het eerste gebruik valt het al op:( ken veel meer die er last van hebben en ik vind het onhygiënischer om 3 maanden met dezelfde inhalator te werken en hij werkt echt minder goed. Op benauwde dagen zag ik het al wegvliegen met de oude en met de nieuwe is het erger en ja mijn inhalatietechniek is al tig keer gecontroleerd door verschillende personen en goed:) maar als heel benauwd ben dan lukt het met de spiriva gewoon niet, pak hem meestal ook als laatste in de hoop dat dat werkt maar ik vind het nieuwe systeem niks:(

Login of registreer om te reageren
30-01-2020 om 21:32 uur

Ik gebruik de spiriva gewoon met voorzetjekamer anders krijg ik het niet binnen

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 10:30 uur

Ik merk geen verschil eigenlijk tot nu toe, ik maak de mondopening zelf schoon.
Heb niet het idee dat het anders werkt dan voorheen maar merk nooit veel van spiriva respimat, ga het eens laten staan een paar dagen...
Zei de longarts al eens, ik puf het trouw maar merk niks...eens uitproberen maar doe ik wel op de wat betere dagen...ff wachten dus!

Login of registreer om te reageren
01-02-2020 om 21:59 uur
Reactie op Juno92

@HAJ59 denk ik zeker aan maar bij het eerste gebruik valt het al op:( ken veel meer die er last van hebben en ik vind het onhygiënischer om 3 maanden met dezelfde inhalator te werken en hij werkt echt minder goed. Op benauwde dagen zag ik het al wegvliegen met de oude en met de nieuwe is het erger en ja mijn inhalatietechniek is al tig keer gecontroleerd door verschillende personen en goed:) maar als heel benauwd ben dan lukt het met de spiriva gewoon niet, pak hem meestal ook als laatste in de hoop dat dat werkt maar ik vind het nieuwe systeem niks:(

Raar eigenlijk, want het systeem is niet echt veranderd behalve dan dat je zelf een nieuwe capsule erin kunt zetten. Vervelend voor je hoor.
Misschien is het een optie om het in te nemen zoals @Rachel zegt, met de voorzetkamer.

Login of registreer om te reageren
05-03-2020 om 20:31 uur

Ik heb die al van begin af aan zo dat jezelf dat buisje flesje erin moet duwen en ik gebruik het al negen jaar ik heb een jaar zonder gedaan en werd toch weer benauwder en op advies vd praktijk ondersteuner ben ik vorig jaat weer begonnen met spiriva en ik moet zeggen dat het wel minder is maar ik moet wel zeggen dat ik soms denk dat het niet zo goed werkt als ik zou willen maar tegen andere kan ik niet tegen omdat de andere puffers in poeder vorm is zoals ze dat noemen en spiriva is op water basis

Login of registreer om te reageren
16-10-2020 om 11:53 uur

Ik gebruik het ook maar ik gebruik daar bij een voorzetkamer want zonder krijg ik het niet naar binnen blijft in mijn mond zitten meschien is dat een oplossing

Login of registreer om te reageren