Halotherapie helpt mij wel!

12-09-2019 om 12:46 uur

Halotherapie geneest niet de onderliggende aandoening, dat moet je wel weten, je moet niet op zoek zijn naar een wonder. Ik heb zeer gevoelige luchtwegen, reageer heel snel op alles. Maar het taaie en overtollige slijm kan ik heel goed losmaken en minimaliseren met deze behandeling met zout. Zo jammer dat niet alle verzekeraars dit vergoeden, de wachtkamer zit vol met mensen die er baat bij hebben. En dat is niet gek, zout lost op, dat weten we toch allang.
Lees het artikel 'Deze dokter adviseert: slik minder pillen' in de Volkskrant van 31 augustus waarin een arts een boekje open doet over de pillen en medicijnen die heel vaak niet werken en waarvan onderzoeken slecht zijn uitgevoerd, maar die wel in grote hoeveelheden worden voorgeschreven en betaald door de verzekering.
Aan iedereen die er over denkt halotherapie te proberen, go for it! Laat je niet beinvloeden door wat een ander of een arts hierover zegt. Echt veel mensen die consistent gaan, halen voordeel uit deze behandeling.

Login of registreer om te reageren
12-09-2019 om 12:59 uur

ook ik merk dat als ik op de eilanden ben, zout water om me heen, ook makkelijk het slijm kan ophoesten.

Login of registreer om te reageren
12-09-2019 om 13:06 uur

Ik ga van het weekend 3 weken met vakantie naar Breskens (Bresjes).
Zal daar de proef op de som nemen...........

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 16:25 uur

@Mariekewijma
Ik heb dezelfde ervaring met mijn zoon.
Ruim 3 jaar loopt hij nu bij de Haliclinic, in Zaandam.
En wij staan er precies hetzelfe in als jij.
Het geneest de astma niet, maar dat deden z’n medicijnen ook niet.
Onze zoon werd er beroerder van. Werd nog vaker ziek. Werd gek van de bijwerkingen. Onrustig, versnelde hartslag, concentratie problemen. Leerkrachten dachten dat hij ADD had. Ga je maar eens lekker concentreren voor iets wat je eigenlijk niet zo leuk vindt en je bent stik benauwd. De juf wilde hem ook wel eens naar huis sturen omdat het gepiep als storend werd ervaren. De zoutkamer heeft zijn leven een stuk prettiger gemaakt.
De puffers worden alleen bij hoge nood gebruikt. En dat is prima. Hij hersteld veel sneller en hij wordt niet meer snel zo ziek als voorheen. Het enige nadeel is, dat als het zo goed gaat, je wel eens vergeet het goed te onderhouden. Daar zit voor ons nog veel winst. Ik hoop dat verzekeraars hier een keer kritisch naar gaan kijken. Ook ik vind dat dit vergoed moet worden.
Bij alle therapieën zijn voor, en tegenstanders, maar wij zijn vol lof! Ben je vaak benauwd, ga het gewoon een aantal keren ervaren. Oordeel zelf.
Wij zijn heel tevreden over de kliniek in Zaandam, let op, niet alle clinics werken met dezelfde systemen en zout, het maakt wel degelijk uit. Ga op onderzoek uit zou ik zeggen!

Login of registreer om te reageren
10-10-2019 om 16:40 uur

Ik moest in het ziekenhuis 6 keer per dag vernevelen met alleen een zoutoplossing en dat werkte echt goed, het slijm kon ik veel makkelijker ophoesten.

Login of registreer om te reageren