Allergie ondanks een negatieve bloedtest?

08-09-2019 om 01:13 uur

Hallo,

Ik slik al jaren lang desloratadine. Dit is een middel tegen allergieën. Ik heb wel eens geprobeerd te stoppen, maar toen werd ik een week ziek (verergering astma klachten). Volgens de huisarts zou ik hooikoorts hebben (paar jaar geleden 'gediagnosticeerd') de longarts heeft anderhalf jaar geleden een bloedtest bij mij laten afnemen en er kwam uit dat ik (waarschijnlijk) geen allergieën heb (iig geen allergieën die via het bloed aantoonbaar zijn). Dus ook geen hooikoorts. Terwijl ik toch soms echt meer last heb van een loopneus, brandende ogen, hoofdpijn en benauwdheid en meer slijm als ik buiten ben. Ook merk ik dat ik de laatste tijd steeds vaker last heb van allergische klachten als ik in aanraking ben met bepaalde dieren. Ik krijg het benauwder, meer slijm, mijn neus zit nog meer dicht en ik krijg gigantische hoofdpijn. Soms ook branderige ogen. Kan het zijn dat er ondanks dat er niets in het bloed te zien is een allergie kan zijn?
Of is het iets anders? (heoft natuurlijk niets te zijn, maar het is wel 'raar' veel klachten bij bepaalde blootstelling, maar geen allergieën.

Login of registreer om te reageren
09-09-2019 om 12:00 uur

Mijn zoon is niet allergisch, maar als hij zijn allergietabletten niet krijgt zit hij ook dicht. Benauwd en vol slijm. Hij heeft inmiddels diverse testen gehad, maar er komt geen allergie uit. Hij word wel behandeld net als een kind met een allergie. Het enige wat eruit komt is hooikoorts, echter reageert hij overduidelijk op meer dingen.
Zijn longarts heeft tegen ons gezegd dat ook al is hij niet bewezen allergisch, we merken wel duidelijk verschil qua aanvallen. Mijn zoon is 10, en loopt in een academisch ziekenhuis.

Login of registreer om te reageren