september 2019 - Waar krijg jij energie van.

Longfonds AdvieslijnLongfonds Advieslijn Longfonds Advieslijn, Moderator
Veel mensen met een longziekte hebben last van minder energie en moeten keuzes maken. Als je de activiteiten goed over de dag verdeelt houd je vaak energie over voor leuke dingen. Wat dat is, is voor iedereen anders.

Herkennen jullie dat en waar krijgen jullie energie van?

Reacties

• SooshSoosh Moderator
    Ik krijg heel veel energie van de natuur en de daarbij behorende beestjes. Lekker door het bos wandelen (of net het bos halen en dan daar op een bankje ploffen), de wind door de blaadjes, de vogeltjes en al de energie om je heen. Ik vind het fantastisch. We hebben in de tuin een verdwaald afwasteiltje staan en daar woont al een tijd Froggy de kikker. Die horen we 's avonds als we even buiten zitten vrolijk rond plonsen in zijn privé bad. Heerlijk :)
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Ik ook in de natuur, wanneer ik in de bossen ben en langs t kanaal loop of rol, geniet ik volop en krijg energie, al is het soms alleen geestelijk.
    Maar ook van een mooi boek/film kan ik mij anders voelen, beter soms.
    Maar de meeste energie haal ik uit de verhalen van anderen en een luisterend oor zijn en soms advies geven.
    Op praktisch gebied helpen lukt niet meer maar er voor elkaar zijn op moeilijke en vrolijke momenten geeft heel veel energie.
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Ik krijg energie van bewegen en sport. Iedere dag een stukje fietsen, bij voorkeur door het bos of lang het water. En sport, veel sport.
    Werken met kinderen geeft me ook energie, en ik word er altijd vrolijk van.
  • carkeescarkees Gebruiker
    Ik krijg energie van wandelen met mijn hondje, ze zorgt ervoor, dat ik minstens 2x per dag naar buiten ga en al is het soms maar een heel kort rondje, we zijn er toch weer even uit geweest!
Log in of Registreer om te reageren.