Atrovent

03-09-2019 om 10:16 uur

Beste longarts, sinds kort heb ik naast o.a. foster en eklira atrovent gekregen. Er gaat een wereld voor me open! Nu lees ik op internet dat atrovent pas gegeven wordt als andere middelen niet voldoende helpen. Waarom is dat? Dit is dus één van de betere middelen mag ik aannemen? Ik wou dat ik dit jaren terug al als eerste had gekregen!
Alvast bedankt voor de reactie.
Stefanie.

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 14:40 uur

Goedendag, een arts bekijkt per patiënt welke medicatie hij of zij voorschrijft. Hij volgt wel de richtlijnen. Het is zeker niet zo dat atrovent pas als laatste gegeven mag worden. Het is maatwerk. Wat voor de ene patiënt een beter middel is, is het voor de andere niet. Het zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat atrovent bij u beter werkt dan eklira (ze komen uitdezelfde categorie) omdat het kortwerkend is, of omdat u een spuitbusje met voorzetkamer beter binnen krijgt dan een eklira genuair. Atrovent kan bij u dus prima als aanvulling worden gebruikt, fijn dat het zo goed werkt bij u!
met vriendelijke groeten.

Login of registreer om te reageren
04-09-2019 om 19:32 uur

Bedankt voor de reactie. Ben erg blij met het middel en kon vandaag zelfs in 3 minuten overstappen waar ik normaal een trein later moet pakken <:-P

Login of registreer om te reageren