Dosisteller

Beste m,
Las in longfonds mail dat er vanaf 5 sept een dosisteller in de handel komt.
Kun je die vanaf die datum in de apotheek bestellen/ kopen?
Wat is de stukprijs en wordt die door verzekeraar vergoed?
Ga naar laatste reactie«1

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Ik las dat de info in de volgende longwijzer komt te staan, dus dat wordt nog ruim een maand wachten op info:( ik ben ook wel benieuwd ja!
  • ballingballing Gebruiker
    Ja, ik zou zo'n ding ook wel willen hebben.
    Nu zet ik van die gevangenisstreepjes en kan dan weer niet de pen vinden. Grrrrr!
  • StefanieStefanie Gebruiker
    hendy 1 ding is alvast zeker, luxe producten zoals verzekeraars dit zien, worden nooit vergoed.
  • hendyhendy Gebruiker
    Stefanie,
    Ik weet niet of dit een luxeartikel is, wanneer men medicijn niet opgebruikt omdat men niet weet of er nog wel genoeg inzit, is dit uiteindelijk misschien wel duurder.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @hendy ik vermoed ook dat dit niet vergoed worden. De dosisteller is er voor veel puffers nooit geweest en het ging altijd “goed” zonder, dus waarom zouden we het dan ineens vergoeden. Althans ik denk dat de zorgverzekeraars zo denken. Ik denk dat het winst is voor beide partijen, maar zorgverzekeraars kijken vaak niet verder dan hun neus lang is en kijken naar de kosten die nu gemaakt moeten worden en niet over lange termijn wat dan goedkoper is.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    we gaan het zien...…. we krijgen ook gratis een tasje om de aerochamber in op te bergen....
  • NckiieNckiie Gebruiker
    #7 edited 17 augustus
    @emsepems oh wat fijn! Voorheen kon je die gratis via de site van aerochamber krijgen maar al een hele tijd niet meer.
    Of bedoelde je dat dat wel wordt vergoed xD?
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Je kan hem hier bestellen: https://www.mijnaerochamber.nl/bewaartas/

Het is wel een andere dan eerst.
    emsepems schreef: »
    we gaan het zien...…. we krijgen ook gratis een tasje om de aerochamber in op te bergen....

Klopt maar niet van de zorgverzekering.
    hendy schreef: »
    Stefanie,
    Ik weet niet of dit een luxeartikel is, wanneer men medicijn niet opgebruikt omdat men niet weet of er nog wel genoeg inzit, is dit uiteindelijk misschien wel duurder.

Ik zeg ook niet dat het een luxe artikel is maar dat de verzekeraars het zo zien.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Ik ben al blij dat het er komt en kan mij niet voorstellen dat het heel duur wordt.
    Zorgverzekeraars denken niet....dat is toch echt de overheid die de regels maakt, waar de zorgverzekeraars zich aan moeten houden.
    Alleen de aanvullende verzekeringen kunnen ze zelf gedeeltelijk bepalen .
    Het verschil zit hem soms in kleine dingen tussen zorgverzekeraars maar het is niet zo dat ze zelf alles mogen en kunnen bepalen.

#12 edited 18 augustus
    Voor de aanvullende pakketten mogen ze zelf weten wat ze doen
    Stefanie schreef: »

Klopt maar niet van de zorgverzekering.

nee, van de fabrikant, en ik vind dat dit ook gegeven moet worden door de fabrikant.... maar wat ik vind doet er niet zoveel toe :-O
    Nckiie schreef: »
    @emsepems oh wat fijn! Voorheen kon je die gratis via de site van aerochamber krijgen maar al een hele tijd niet meer.
    Of bedoelde je dat dat wel wordt vergoed xD?

Ja, gratis. Maar ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding. Dus heb ik een etui van een euro bij action weg, past de aerochamber prima in. Met een voorvakje voor alle noodpillen
  • NckiieNckiie Gebruiker

Ja, gratis. Maar ik vind het een verschrikkelijk lelijk ding. Dus heb ik een etui van een euro bij action weg, past de aerochamber prima in. Met een voorvakje voor alle noodpillen

Haha ik vind ze ook lelijk, maar op zich wel handig.
    Ik heb bij mijn innospire go een handig koffertje waar alles precies inpast:D
  • hendyhendy Gebruiker
    Over kosten gesproken; verleden week 3 voorzetkamers gekocht om naast mijn bed, en in verschillende tasjes te gebruiken . Vergat te vaak te wisselen en zat dan zonder. Enig idee wat zo’n voorzetkamer kost?
    De oude vertrouwde blauwe had mijn apotheek niet meer.
    Nu Philips, voor 3 voorzetkamers €146,76.
    Was vergeten te vragen naar de prijs en schrok dus bij ontvangst van de rekening.
  • sanshinesanshine Gebruiker
    @hendi dan heeft de apotheek bij jou wel een hele flinke winstmarge... Ik heb de optichamber van Philips ook zelf gekocht, voor 20,11 per stuk...
    Nou afzetters voor dat geld had je er 6 kunnen hebben!
    Maar hendy dan heb je dus meerdere puffers tegelijk open en ook erbij in tasjes en langs je bed?
    ik krijg de voozetkamers altijd van mijn zorgverzekering.
    Misschien krijg je een deel nog terug hendy?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @emsepems ik krijg er sinds dit jaar 2 van de verzekering en moest de rest gewoon bijkopen ofzo.
    Terwijl anderen laten zien hoe vies hij is en de apotheek regelt een nieuwe:)
  • Mamv2Mamv2 Gebruiker
    Die dosisteller is wel handig voor mijn kind denk ik. Voor mezelf is het geen enkel probleem om het bij te houden. Maar hij heeft 2 puffers salbutamol waarvan er 1 is voor op school en op de bso. Ik ga dit topic zeker even volgen.
  • Longfonds AdvieslijnLongfonds Advieslijn Longfonds Advieslijn, Moderator
    Hallo Hendy,

De dosisteller is te bestellen op https://www.countair.nl/ en kost euro 18,95.
    Het is ook mogelijk de teller te kopen via de apotheek.

De teller past op bijna alle dosisaerosolen. NIET op adem gestuurde dosisaerosolen: de Autohaler en de Redihaler. En er zijn er nog 1 of 2 waarop hij niet past, dat kan je checken op countair.nl

De teller wordt niet vergoedt door de ziektekostenverzekeraar.

Met vriendelijke groet,
    De Advieslijn
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Jeetje wat een flink bedrag, dan doe ik het voorlopig wel op de ouderwetse manier:) zou er ook meteen 2 a 3 nodig hebben, tikt hard aan dan:(
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Ik vind het ook wel erg prijzig voor een hulpmiddel.
    Ik gooi de aerosol wel in een bak water en dan zie ik ook hoeveel er ongeveer nog in zit.
    De kosten als chronisch zieke zijn al hoog genoeg.
  • ballingballing Gebruiker
    #26 edited 19 augustus
    NIET op de Autohaler (Airomir)?
    Jammer!
    Dan blijf ik maar weer gevangenisstreepjes zetten.
    //// //// //// ////
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Een digitale toerenteller van de breiwinkel werkt ook, deze tip heeft @jippie46 al eens eerder geplaatst, en gaf mij nogmaals deze tip, kosten 2 euro en kon op verschillende pufjes,ik heb maar 1 puf zonder teller en gebruik ze altijd maximaal dus makkelijk uit te rekenen.
    @Bloempje74 , in bak water werd later gezegd dat dit niet goed was, reden weet ik niet meer maar, of niet te vertrouwen of ivm water
    Ik vind het ook echt te duur hoor, 20 euro...…
    breiteller gaat ook goed, een euro bij de zeeman
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik ga nog even nadenken of ik dit de moeite waard vind of dat ik mijn toerenteller blijf gebruiken.

Ik kan nergens op de site vinden op welke puffers hij verder niet past.
    ha, iedereen vindt het te duur lijkt het. niks geks, het leven van een chronisch zieke kost al zoveel meer....
Log in of Registreer om te reageren.