Puffen op reis

16-08-2019 om 05:36 uur

Omdat ik op vaste tijden moet inhaleren had ik zeker in het begin best wel moeite om het in te passen in mijn dagelijkse bezigheden. Soms vergat ik het en schoot daarbij in de stress. Tegenwoordig gaat het beter. Alleen met het spoelen achteraf.... Zeker als je onderweg bent stuit je op praktische moeilijkheden. In de auto onderweg maar gauw een parkeerplaats zoeken was vooral een dingetje. Maar... Ook dat heb ik opgelost. Gewoon door een afsluitbare beker mee te nemen die ik naderhand gewoon kan legen, uitspoelen. Ben benieuwd hoe jullie het hebben opgelost en ermee omgaan.

Login of registreer om te reageren
16-08-2019 om 07:36 uur

Als ik onderweg ben dan ben ik flexibeler in de tijden qua puffen. Als ik in het zkh lig zijn mijn puftijden ook anders, omdat mijn ritme dan helemaal anders is.
Als het een beetje te plannen valt dan doe ik dat wel, als we verder weg gaan stoppen we om de 2 uur dus dan valt dat ook te plannen om de medicijnen op het juiste moment in te nemen:)

Login of registreer om te reageren
16-08-2019 om 07:56 uur

Die enkele keer dat ik moet puffen en geen kraan/wasbak bij de hand heb, spoel ik mijn mond en slik het daarna gewoon door. Voor een keertje kan dat bij mij geen kwaad. Ik heb een wekker op mijn telefoon voor de pufmomenten die er snel bij inschieten.

Login of registreer om te reageren
16-08-2019 om 08:47 uur

Als ik niet kan spoelen dan slik ik water gewoon door,doe dit al jaren en nooit last gehad van iets.
Ik vergeet nooit ene puf, neem eerder te veel.

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 09:49 uur

Als ik onderweg moet puffen , neem ik op advies van de longverpleegkundige een flesje Cola mee ( in plaats van water) , dat maakt de mond na het puffen echt wel schoon en is nog lekker ook :-)

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 10:24 uur

Wel slecht voor je gebit om daarmee te spoelen.

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 11:09 uur
Reactie op Morena

Als ik onderweg moet puffen , neem ik op advies van de longverpleegkundige een flesje Cola mee ( in plaats van water) , dat maakt de mond na het puffen echt wel schoon en is nog lekker ook :-)

waarom cola ipv water?
een keer spoelen met cola zal voor je gebit niet zo'n probleem zijn. doe je het vaak dan zou ik wat anders kiezen

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 18:08 uur

Met vaste medicijntijden ben ik flexibel. Ik voel goed aan hoeveel speling ik heb, dat helpt.
Wel let ik op dat ik al mijn medicijnen neem, zonder dat ze te kort op elkaar zitten (of te lang uit elkaar, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Voor onderweg neem ik een flesje water mee. Als ik het water niet kan uitspugen, dan spoel ik vaker, langer en slik ik het door.

Login of registreer om te reageren
25-10-2019 om 18:22 uur

@Morena
Wat voor soort Cola?
Je hebt bv. ook suikervrij. Is dat ook goed?

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 09:53 uur

@balling , alle Coca Cola of Pepsi Cola , ook light , of zero , volgend mijn longverpleegkundige schijnt daar een gemeen stofje in te zitten ( van dat verhaal dat je de wc goed kunt reinigen met cola ) en dat stofje maakt je mond goed schoon van alle schimmelverwekkers die in de puffers zitten ... tot nu toe heeft Pepsi light mij mij heel goed geholpen , en ik puf wat af :-)

Login of registreer om te reageren
26-10-2019 om 09:55 uur

@Emsepems , mij is ooit in het ziekenhuis gezegd dat dat spoelwater niet erg goed voor je maag is ( samen met alle andere medicijnen ) en cola word zelfs als reinigingsmiddel gebruikt !!

Login of registreer om te reageren