Puffen op reis

Omdat ik op vaste tijden moet inhaleren had ik zeker in het begin best wel moeite om het in te passen in mijn dagelijkse bezigheden. Soms vergat ik het en schoot daarbij in de stress. Tegenwoordig gaat het beter. Alleen met het spoelen achteraf.... Zeker als je onderweg bent stuit je op praktische moeilijkheden. In de auto onderweg maar gauw een parkeerplaats zoeken was vooral een dingetje. Maar... Ook dat heb ik opgelost. Gewoon door een afsluitbare beker mee te nemen die ik naderhand gewoon kan legen, uitspoelen. Ben benieuwd hoe jullie het hebben opgelost en ermee omgaan.

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Als ik onderweg ben dan ben ik flexibeler in de tijden qua puffen. Als ik in het zkh lig zijn mijn puftijden ook anders, omdat mijn ritme dan helemaal anders is.
    Als het een beetje te plannen valt dan doe ik dat wel, als we verder weg gaan stoppen we om de 2 uur dus dan valt dat ook te plannen om de medicijnen op het juiste moment in te nemen:)
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Die enkele keer dat ik moet puffen en geen kraan/wasbak bij de hand heb, spoel ik mijn mond en slik het daarna gewoon door. Voor een keertje kan dat bij mij geen kwaad. Ik heb een wekker op mijn telefoon voor de pufmomenten die er snel bij inschieten.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Als ik niet kan spoelen dan slik ik water gewoon door,doe dit al jaren en nooit last gehad van iets.
    Ik vergeet nooit ene puf, neem eerder te veel.
  • MorenaMorena Gebruiker
    Als ik onderweg moet puffen , neem ik op advies van de longverpleegkundige een flesje Cola mee ( in plaats van water) , dat maakt de mond na het puffen echt wel schoon en is nog lekker ook :-)
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Wel slecht voor je gebit om daarmee te spoelen.
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    Morena schreef: »
    Als ik onderweg moet puffen , neem ik op advies van de longverpleegkundige een flesje Cola mee ( in plaats van water) , dat maakt de mond na het puffen echt wel schoon en is nog lekker ook :-)

waarom cola ipv water?
    een keer spoelen met cola zal voor je gebit niet zo'n probleem zijn. doe je het vaak dan zou ik wat anders kiezen
  • Suus01Suus01 Gebruiker
    Met vaste medicijntijden ben ik flexibel. Ik voel goed aan hoeveel speling ik heb, dat helpt.
    Wel let ik op dat ik al mijn medicijnen neem, zonder dat ze te kort op elkaar zitten (of te lang uit elkaar, afhankelijk van hoe je het bekijkt).

Voor onderweg neem ik een flesje water mee. Als ik het water niet kan uitspugen, dan spoel ik vaker, langer en slik ik het door.
  • ballingballing Gebruiker
    @Morena
    Wat voor soort Cola?
    Je hebt bv. ook suikervrij. Is dat ook goed?
  • MorenaMorena Gebruiker
    @balling , alle Coca Cola of Pepsi Cola , ook light , of zero , volgend mijn longverpleegkundige schijnt daar een gemeen stofje in te zitten ( van dat verhaal dat je de wc goed kunt reinigen met cola ) en dat stofje maakt je mond goed schoon van alle schimmelverwekkers die in de puffers zitten ... tot nu toe heeft Pepsi light mij mij heel goed geholpen , en ik puf wat af :-)
  • MorenaMorena Gebruiker
    @Emsepems , mij is ooit in het ziekenhuis gezegd dat dat spoelwater niet erg goed voor je maag is ( samen met alle andere medicijnen ) en cola word zelfs als reinigingsmiddel gebruikt !!
  • ballingballing Gebruiker
    Dankjewel voor dit advies @Morena
    Klinkt een stuk beter dan elke keer spoelen gorgelen en dan verslikken wat me regelmatig overkomt..
    Gewoon spoelen met Cola zero en dan doorslikken lijkt me een stuk aangenamer en smakelijker.
    Goed idee!
  • emsepemsemsepems Gebruiker
    #12 edited 26 oktober
    @Emsepems , mij is ooit in het ziekenhuis gezegd dat dat spoelwater niet erg goed voor je maag is ( samen met alle andere medicijnen ) en cola word zelfs als reinigingsmiddel gebruikt !!

ik heb tijdens revalidatie spoelen met water geleerd. of bessensap. maar cola is nieuw. leuk, zulke tips. dankjewel!
    idd gebruik ik cola als ik aan de diarree ben in t buitenland.

ben het wel met daantje eens dat als je bv 4x spoelt met cola iedere dag dit niet goed is voor je gebit. maar dit weet je zelf ook vast.

denk er nog even over na morene, wat voor mij geldt. bij veel suiker krijg ik ook last van schimmel (de reden dat je moet spoelen). in gewone cola zit veel suiker, het zou voor mij dus niet werken.

• StefanieStefanie Gebruiker

Cola is ook niet best voor je maag. Als je verroeste spijkers in cola legt zijn ze de volgende dag of een aantal uren later glanzend schoon
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Stefanie schreef: »

Cola is ook niet best voor je maag. Als je verroeste spijkers in cola legt zijn ze de volgende dag of een aantal uren later glanzend schoon

En als ik misselijk ben zeggen ze in het zkh drink cola

Met cola spoelen zou ik idd suikervrije nemen en daarna paar slokken water om de cola ook weer uit je mond te spoelen:p
    Ik krijg cola btw wel vaker aangeraden om te drinken van artsen... onder andere bij misselijkheid maar ook bij kalium te kort en toen ik aan het uitdrogen was en dan wel de variant met suiker xD
    Agh soms moet je ook denken wil ik dit en werkt dit voor mij. Kan me wel voorstellen dat cola zonder suiker enigszins zou kunnen helpen schimmels tegen te gaan
    #15 edited 26 oktober
    Ik denk omdat je van cola gaat boeren en dat schijnt weer te helpen tegen misselijkheid
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Nee zonder het boeren helpt het al maar dan cola zonder prik moet je eigenlijk hebben of met weinig prik:) agh als het helpt ipv tabletjes ben ik al blij
    Ja wat helpt dat helpt en als je t lust waarom niet. Ik lust geen cola vind t super goor haha.
    Lust wel de snoepjes die cola flesjes hahaha
Log in of Registreer om te reageren.