Niet kunnen hoesten

25-07-2019 om 10:37 uur

Hoihoi,

Na dus recentelijk de diagnose copd te hebben gekregen, probeer ik toch maar eens te kijken waar mijn valkuilen liggen.
Tenslotte heb ik nog veel meer geondheidsproblemen, waaronder dus mijn chronische lyme, mijn spierziekte ( waarvoor ik dus eigenlijk in eerste instantie naar de la ben verwezen), ben ook nog eens darmpatient, en de rest van de toch wel lange lijst laat ik maar even achterwege.

Het gekke is dus dat ik niet hoest, piep, of rochel.
Nu moest ik gisteren toevallig wel hoesten , omdat ik me lichtelijk verslikte in mijn drinken.
Maar het hoesten lukte bijna niet, klonk zwaar, rauw, en deed direct pijn aan mijn bosrstbeen , mn de spieraanhechtingen.
Heb dus er uren over gedaan dat kleine beetje vloeistof weer uit mijn luchtwegen te krijgen.
En dan ben ik dus nog maar 49 jaar.

Ik moet nog horen in welke goldfase ik zit.
Maar het is duidelijk geen fijne combinatie, mn met die spierziekte erbij.

Verder merk ik dat wanneer ik te weinig geslapen heb ik beduidend meer last heb, en dan vooral mijn linkerlong, aan de rechterlong merk ik eigenlijk niet zoveel.
Herkennen jullie iets van mijn klachten?
Hoe gaan jullie hiermee om?

Op de ct zag het hart er (nog) prima uit, maar ik weet dat dat ook niet alles zegt.

Mijn klachten zijn vorig jaar begonnen met niet op links te kunnen liggen zonder het benauwd te krijgen, kon toen verder prima plat liggen.

Login of registreer om te reageren