medicatie bewaren met warm weer

25-06-2019 om 16:18 uur

Hallo Allemaal,

Hebben jullie tips hoe je je medicatie het best kan bewaren met warm weer? Op dit moment is het 30 graden bij mij in huis, maar eigenlijk moet ik de pulmicort onder de 25 graden bewaren. Weten jullie in hoeverre dit een probleem is?

Groetjes

Login of registreer om te reageren
25-06-2019 om 16:26 uur

Zolang het geen weken achter elkaar 30 graden is, is het geen probleem.

Login of registreer om te reageren
25-06-2019 om 16:39 uur

bedankt voor je snelle antwoord. Dan hoef ik mij daar in Nederland geen zorgen over te maken. maar nu ga ik In augustus 4 weken backpacken in vietnam en daar zal het ook vaak/altijd rond de 30 graden zijn.

Login of registreer om te reageren
25-06-2019 om 16:53 uur

Dat zou ik even voorleggen aan de apotheek. Die hebben speciale tasjes met een koelelement en bepaalde vormen van medicatie zijn ook gevoeliger voor temperatuur. Dacht dat poederinhalators slecht tegen vocht maar beter tegen hoge temperaturen kunnen maar je apotheek kan je hier het beste over adviseren.

Login of registreer om te reageren
26-06-2019 om 07:56 uur

Beste Elske999,

Wij sluiten ons aan bij het antwoord van Daantje om dit even te voor te leggen bij de apotheek. Vaak is een toilettas ook wel voldoende, als het maar niet direct aan het zonlicht wordt blootgesteld.

En wat betreft de medicatie bewaren in huis tijdens deze warme dagen; leg ze in een kast of in een berging waar het iets koeler is en donker.

Alvast een fijne reis, dat zal een prachtige ervaring zijn.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren