Warm weer op komst

Hoi allemaal,

Er is weer erg warm weer op komst en ik zie daar zelf stiekem best tegenop. Ik kan onwijs genieten van het zonnetje, maar merk toch ook altijd dat ik meer last heb van benauwdheid en veel sneller vermoeid ben. Ik ben benieuwd hoe jullie dat ervaren en hoe jullie daar rekening meehouden. Hebben jullie goede tips of trucs?

Groetjes!
Ga naar laatste reactie«1

Reacties

• bellefleurbellefleur Gebruiker
    Hallo goedenacht,

Helaas geen tips.. ook hier benauwd en nul conditie bij het verwachte weer.
    Temperatuurswisselingen zijn altijd lastig voor mij. Bij plotselinge warmte doe/kan ik praktisch niets als het even kan. De eerste dagen of week uitzitten en dan hopen op stabiel weer. Desnoods warm. Daarna gaat het weer en vind ik het ook wel weer lekker om luchtige kleding aan te kunnen en van de zomer te genieten.
    En vooral uit de airco/ventilator blijven, als het kouder is een sjaal om , want kou geeft ook problemen en anders raak ik niet aan de warmte gewend.

Alle goeds..
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Ik heb niet zoveel last van de warmte maar doe wel alles een stukje langzamer. Probeer mijn huis koel te houden (gordijnen aan de zonkant dicht), ramen dicht als het buiten warmer is en open als het koeler is.

Bij de fysio is er airco en daar kan ik gewoon sporten, roeien doe ik 's ochtends als het nog niet zo warm is en op het water heb je ook wat verkoeling.

Waar ik het meest tegenop zie is met de auto van werk naar huis want die heeft dan in de zon gestaan en ik heb geen airco.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Over het algemeen heb ik meer last van luchtvochtigheid dan van warmte, dus ik hoop dat die deze week onder de 40% komt. Als de luchtvochtigheid hoog is dan heb ik meer last en met de warmte maakt dat het heel benauwd, waardoor ook mensen zonder longziekte vaak last hebben.
    Ik kan momenteel niet zoveel maar plan ook zo goed als niks. Als ik iets wil doen dan meteen ‘s ochtends. Verder slaap ik met een nat washandje op mijn hoofd.

Zelf heb ik geen last van de airco (de een kan er wel tegen en de ander niet), zolang deze niet op mij gericht staat en die gaat meestal aan voor de hond.
    Bij de fysio is er ook airco, tip voor de wisselende temperaturen, je moet even acclimatiseren dus blijf even rustig staan of zitten in de nieuwe omgeving, dat je even kan wennen:)
    Oh en ik vind het vaak lekker om op zo’n warme dag mijn haar nat te maken, dat laat ik dan aan de lucht drogen en werkt verkoelend:)

Komende week zie ik er ook wel tegenop, het komt mij iets te vroeg in het seizoen deze warmte en de luchtvochtigheid is voor mij nog elke keer te hoog om me comfortabel te voelen.
    Succes komende week!
  • StefanieStefanie Gebruiker
    Voor mij weer volop genieten net zoals vorig jaar ;)
  • SooshSoosh Moderator
    Ik heb het enorme geluk dat mijn huis erg koel blijft. Voor heb ik zonneschermen die ik naar beneden doe. Achter staat er maar heel kort zon op het huis en doe ik de gordijnen dicht.

's Avonds gaat alles open om de koele avondlucht nog even het huis te luchten en eventueel te verkoelen. Het kantoor waar ik werk bevind zich op het souterrain, dus ook daar is het gelukkig relatief koel.
  • ReuzenkakatoeReuzenkakatoe Moderator
    Op mijn huis staat de hele dag zon. In de morgen voor, in de middag achter, waar ook de slaapkamer is. Pffff. Vandaag al zo benauwd dat ik een dubbele dosis Spiriva heb genomen. Hopelijk wordt het woensdag koeler, zoals ze nu voorspellen.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Reuzenkakatoe , mag je wel 2 keer spiriva op een dag? Ik heb ook Spiriva 18.
    Op mijn werk is het heerlijk. Thuis vond ik het gisteren koud in de woonkamer in korte broek haha
  • ReuzenkakatoeReuzenkakatoe Moderator
    Anna50 schreef: »
    @Reuzenkakatoe , mag je wel 2 keer spiriva op een dag? Ik heb ook Spiriva 18.

@Anna50
    Ik ga ervan uit dat ik wel twee doses mag nemen. Dit omdat ik plotseling capsules van 10 microgram van de apotheek kreeg in plaats van 18. Dus de dubbele dosis is niet echt dubbel. Volgens mijn longarts maakt de kleinere dosis niets uit dus 20 in plaats van 18 microgram maakt ook niets uit. Maar ik kan niet voor jou spreken, en ik ben geen arts. Vraag het je huisarts of longarts, volgens mij is een telefoontje genoeg en hoef je niet de deur uit.
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Veel te warm en morgen nog wat erger....ik vind vooral het binnen zitten erg, buiten lukt echt niet en alles dicht houden, beetje saai.
    Verder lauwe voetenbadjes, ijsjes, water en veel puffen, in huis is het al 26,5 graden.
    Mede door het zuurstofapparaat is het gemiddeld 1,5 tot 2 graden warmer, geeft zoveel warmte af.
    Maar mopper niet , ben blij dat het er is :)
    Het is domweg uitzitten en rustig houden, sterkte allemaal en voor degene die ervan genieten veel plezier!
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Reuzenkakatoe , dank je. Gelukkig heb ik het niet nodig, ik vroeg het me gewoon af. Tot nu toe gaat het gelukkig redelijk. :)

@goudvisje , sterkte hoor! Rustig zitten en af en toe de beentjes laten wiebelen. Heb je toch beweging. :) :-*
    Jep, smog komt er ook weer bij, ik doe in de ochtend wat aan beweging(huishouden), sport nu niet en verder rust en afwisselend een loopje.
    Een maaltijdsalade eten we, scheelt weer warmte van het koken.
    En verder, probeer ik mij niet te druk te maken,dit gaat ook weer voorbij.
    En als het moet kunnen we weer 112 bellen hahaha, hopelijk niet nodig voor ons allemaal.
    Sterkte allemaal en morgen wordt het al beter (zeggen ze...!?)
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Vooral netflixen, ijsjes eten en water met een overschot aan ijsklontjes:p
    En alles dicht natuurlijk en ja morgen wordt het hier in ieder geval een stukje koeler:D
    Ik voel me echt niet okee vandaag, licht in mijn hoofd en bij het minste of geringste al een hartslag van 180. Ik doe het rustig aan vandaag.
  • Anna50Anna50 Gebruiker
    @Daantje, anders even voor de zekerheid de HA bellen. Beterschap!
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Jeetje @Daantje dat is wel extreem! Doe voorzichtig!
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Die warmte hakt er goed in, knallende koppijn, misselijk en benauwd.
    Ook bij het minste en geringste een hoge hartslag.
    Van 10 tot 1 weer geslapen.
    Morgen schijnt het 10 graden koeler te worden.
    Een lauwe bijna koude douche is erg aangenaam en verder met de pootjes in een bak koud water.
    Helaas geen ijsjes en ijskoud drinken dat vinden mijn longen niet fijn.
    En ik heb het koken al een paar dagen verplaatst naar buiten.

Sterkte allen, morgen wordt het koeler!
    #19 edited 25 juni
    Bedankt voor jullie bezorgdheid. Mijn huisarts kan hier ook niets mee. Ik zit nu te wachten bij de fysio, hier is het aangenaam. Straks naar huis. Vanavond worden mijn boodschappen bezorgd dus ik hoef niet zoveel meer gelukkig.

Ik heb ook hoofdpijn en misselijk. De hoofdpijn ging ik gisteravond mee naar bed en stond ik vanmorgen mee op maar sanalgin heeft goed geholpen tot nu toe. Ik merk dat ik behalve drinken ook moet blijven eten.
  • wilmar2410wilmar2410 Gebruiker
    Het valt niet mee in die hitte. Heb voordurend last van een rasperige ademhaling. Binnentemperatuur nu 29,5 graden. Ik hou me heel erg gedeisd met water binnen handbereik
    Vanaf volg week minder warm, nu maar voetenbadjes, rustig houden en uitzitten, zit even niks anders op!
  • ballingballing Gebruiker
    Valt toch wel mee hier. Vanmiddag buiten net aan 30º. Nu alweer een graadje gedaald (18:30).
    Ik begin er een beetje aan te wennen. Zwoele plaknachten dan weer liever niet.
    Vorig jaar ook. De eerste paar warme dagen was het afzien maar gaandeweg begon het te wennen.

Gisteren op de fiets naar de stad geweest en kreeg daar direct last van benauwdheid. Luchtverontreiniging?
    Mijn tuinthermometer geeft 43 gr aan. Zon en windstille tuin. Onder de parasol en af en toe in de zon is goed te doen. Ik ben en blijf denk ik de enige die het heerlijk vind haha.
  • ballingballing Gebruiker
    Ja, maar jij bent gemaakt van koelelementen @Stefanie
    =))
  • Heeft iedereen het goed doorstaan?
    Hier voor de eerste keer geen aanvallen bij het warme weer. Nochtans vroeger altijd en ik mocht niet buiten komen. Nu het hele weekend buiten gezeten. Hoewel ik goed ingesmeerd was met factor 50+ (meerdere keren), een petje op en de hele tijd in de schaduw heb gezeten, toch geen aanvallen. Wel benauwd.
    Zie er alleen uit als een kreeft nu. Heb nochtans de mannen het zware werk laten doen en ik heb op men stoel gezeten :)
  • bellefleurbellefleur Gebruiker
    Ja hoor!
    Lekker op de camping voor een lang weekeinde.
    Veel geslapen, was weg met vrienden die het net iets te goed begrijpen, dat was dus geen probleem.
    Wel wat pijn rond de luchtwegen en ik verdenk mezelf ervan toch last te krijgen van de pollen. (Positieve allergietest, maar nooit last van gehad)
    Maar over het algemeen zeer tevreden.
  • JariefantjeJariefantje Gebruiker
    Daar gaan we weer, wederom onwijs warm weer. Heb zelf ook last van een flinke verkoudheid, waardoor ik meer klachten heb dan normaal. Ik moet een aantal dagen werken met dit mooie weer, maar ik maak me zorgen over hoe ik dat het beste vol kan houden. Mijn werkgever staat er onwijs open voor om met me mee te denken hoe we de dagen zo in kunnen delen dat het voor mij ook goed te doen is, maar eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan vaker op de dag pauze te houden. Hebben jullie tips en trucs? Ik werk bij een BSO en heb dan met een of meer collega's de verantwoordelijkheid over een aantal kinderen.
  • wilmar2410wilmar2410 Gebruiker
    Ik hou me extreem gedeisd. Voortdurend in de ZEN stand. En moet zeggen. Het bevalt me prima.
  • martinenmariannemartinenmarianne Gebruiker
    Jariefantje schreef: »
    Daar gaan we weer, wederom onwijs warm weer. Heb zelf ook last van een flinke verkoudheid, waardoor ik meer klachten heb dan normaal. Ik moet een aantal dagen werken met dit mooie weer, maar ik maak me zorgen over hoe ik dat het beste vol kan houden. Mijn werkgever staat er onwijs open voor om met me mee te denken hoe we de dagen zo in kunnen delen dat het voor mij ook goed te doen is, maar eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan vaker op de dag pauze te houden. Hebben jullie tips en trucs? Ik werk bij een BSO en heb dan met een of meer collega's de verantwoordelijkheid over een aantal kinderen.

Neem aan dat jullie ook een hitte protocol hebben en iig ook binnen in de koelte blijven? Heb je veel jonge kinderen op de bso of kan je op dagen als dit meer toezicht houden dan zelf actief in actie komen?
Log in of Registreer om te reageren.