Is een consoldatie in de de rechterkwab altijd een beginnende longontsteking?

22-05-2019 om 07:38 uur

Ik hoest al Jaren. Dat gaat nooit over en ben er al voor naar de huisarts geweest maar die stuurt me altijd weer weg.
Nu had ik opeens zo'n pijn in mijn buik en kreeg ik antibiotica voor blaasontsteking. Dat hielp maar de buikpijn bleef en het hoesten was nu ook wel erger geworden. De huisarts keek eigenlijk niet naar het hoesten maar meer naar de buikpijn. Omdat ik maar bleef hoesten vond de huisarts het toch wel goed om een longfoto te laten maken. Daar kwam uit dat er een kleine consoldatie in de rechteronderkwab zit. Nu moet ik daarvoor antibiotica slikken. Dit is dan de derde antibiotica kuur sinds half april. Half april had ik dezelfde kuur al geslikt. Is het dan toch goed om dat weer te slikken? Kan er geen andere oorzaak zijn voor de consoldatie in de rechteronderkwab. Kan het ook vanzelf overgaan. Omdat ik al zo lang hoest maak ik me er zorgen om.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
23-05-2019 om 07:23 uur

het kan zijn dat het een voorbijgaand probleem is. mogelijk toch ook iets wat verder uitgezocht moet, er zijn mensen die door eerdere infecties en kwetsbaar longdeel hebben wat vervolgens weer makkelijk ontsteekt. dan controleren we altijd de type bacterien en de afweer van iemand. Als deze kuur nu niet goed aanslaat dan zou evt verder gekeken kunnen worden, te beginnen met een nieuwe foto. klachten kunnen tot 6 weken na een kuur aanhouden en dan pas verdwijnen.

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 07:29 uur

Beste dokter Laurien, Hartelijk bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Login of registreer om te reageren