Rood verhemelte en moeite met slikken

Ik gebruik nu 3 weken ventolin. Ben net gestopt met amoxicciline kuur. Moet volgende week terug naar de huisarts voor longfunctie onderzoek. Echter heb ik nu een knalrode verhemelte, moeite met slikken, brok in de keel gevoel en bij eten lijkt het net alsof mijn tong verbrand is. Beetje bruinige aanslag achterop mijn tong. Herkent iemand dit? Mee naar de vervangende arts of wachten tot volgende week?

Reacties

  • hecklerheckler Gebruiker
    #1
    Waarschijnlijk is de amoxicciline de boosdoener.
    Heb ook ernstige bijwerkingen gehad van dit medicijn
  • van87van87 Gebruiker
    #2
    Heeft u daar toen medicijnen voor moeten halen?
  • hecklerheckler Gebruiker
    #3
    Nee hoor, krijg het medicijn nooit meer voorgeschreven.
    Is omgezet naar doxycycline en daar heb ik geen problemen mee.
    Is ook voor iedereen verschillend. We reageren niet allemaal hetzelfde op bepaalde stoffen.
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    #4
    Het kan ook zijn dat je door de antibiotica een schimmelinfectie gekregen hebt. Dan moet je wel even naar de dokter ermee.
  • van87van87 Gebruiker
    #5
    Mijn tong is nog rood en het is pijnlijk met eten eb drinken. Ik ga toch zo even de huisartsenpost bellen.
  • GwennyGwenny Administrator , Gebruiker, Schrijver, Moderator
    #6
    Hoe is het nu met je?
Log in of Registreer om te reageren.