vraag

29-04-2019 om 17:56 uur

goede avond ik heb de laatste weken veel last van mijn astma ik heb het nog nooit zo lang gehad ik wil weten waarom ik er nu zoveel last van heb ik ben bezig met alvesco 80 dat deed ik alleen een keer per dag nu twee keer en ventolin als het nodig is ik weet er zijn mensen die hebben nog veel meer last maar op het moment heb ik zoveel last van benauwdheid ik dacht eerst door het weer het was lang droog weer met die oosten wind maar ik weet het niet moet ik terug naar de dokter om een andere inhalator ik weet het niet andere medicijnen heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen ???

Login of registreer om te reageren
29-04-2019 om 17:59 uur

Als je veel last hebt van jd astma dan is het wijs om naar je arts te gaan. Zij weet of je andere medicatie nodig hebt.
Beterschap

Login of registreer om te reageren
29-04-2019 om 18:01 uur

De oostenwind, de hooikoorts, een infectie, het kan allemaal een oorzaak zijn

Login of registreer om te reageren
29-04-2019 om 18:17 uur

oke dank je wel moet er ook zo aan wennen dat ik hier nooit meer van af komt ik heb wel kort geleden ook prednison en antibiotica gehad ben ik pas een volle week vanaf

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 13:26 uur

Hoi Bianca, ik ben ook net afgelopen week weer ziek geworden. Zal dus wel even heersen hier in NL. Niet gek want mijn dochter liep 2 weken lang te hoesten. Ik heb W.s. een luchtweginfectie door zware verkoudheid. Dat kwam pas los na 4 dgn Prednison maar ik begin mijn lichaam nu wat te kennen. Zodra ik druk op mijn borst heb of ik voel een band, dan weet ik dat ik vol zit. En de HA hoort nooit een piep...maar gelukkig nemen me ze wel serieus door de rest van mijn klachten. Eigenlijk weet ik nog niet eens na 4 jaar of het nu Astma of COPD /Chr.Bronch. is wat ik ook best stom vind! Ook van mezelf. Maar na 4 jaar Foster gebruik -wat heel goed ging altijd -maakte het me daardoor niet veel uit. Tot nu de laatste 2 verkoudheden en ik merk dat de medicatie niet meer werkt. Dus ook naar HA gegaan, extra kuurtje AB gekregen nu en volgende week terug. Misschien wel andere pufs om te kijken of mijn afweer omhoog kan. Wie weet ga ik het toch nog eens verder laten onderzoeken, maar daar moet ik wel even zin voor maken zeg maar ;)

Dus vooral maar met de dokter blijven praten. En ook ik heb het vast veel minder dan anderen, maar het gaat er tenslotte om hoe JIJ je voelt. En dat kan niemand anders. Ik gebruik 2x2 pufs Foster en normaal kom ik daar heel goed de dag mee door en kan ik gewoon goed sporten 3 tot 4x per week. En daar ben ik dankbaar voor. Want zolang ik het nog kan en doe is het goed! Dat je achteruit gaat (tijdelijk of niet) doet gewoon wat met je, het frustreert en maakt verdrietig. Mij wel dan...En dan is het fijn als je even kan luchten hier. Grappige uitdrukking :)
Sterkte en succes!

Login of registreer om te reageren
11-05-2019 om 08:15 uur

dank je wel nu heb ik weer een schimmel infectie van de alvesco denk ik heb nu gelezen wat allemaal de bijwerkingen zijn droge mond benauwd piepen op de borst ik ga kijken of ik kan stoppen met dat pufje in de ochtend en dan alleen de ventolin als het nodig is en ik denk terug te gaan naar de longarts in plaats van de huisarts en anders een andere medicijn ik ga weer op zoek maar komt goed groetjes

Login of registreer om te reageren
11-05-2019 om 09:03 uur

@bianca1961 bij een schimmelinfectie heb je vaak witte aanslag in je mond. Heb je al geprobeerd of yoghurt helpt? Hier op het forum staan allemaal tips hoe een schimmelinfectie te voorkomen.
Zo maar stoppen met je cortico zonder overleg, zonder dat je weet of de klachten gegrond zijn lijkt me ook niet heel verstandig. En schimmelinfecties zijn een bijwerking van alle corticopufjes en ik persoonlijk zou dan eerst naar je behandelend arts gaan en dan daar overleggen.

Login of registreer om te reageren
12-05-2019 om 06:22 uur

goedemorgen ik zie dat het nu ook wit is heb een daktarinn gel gekregen en ik ga contact nemen met toen de longarts ik denk dat dat beter is dan de huisarts

Login of registreer om te reageren