Lezen uitslag spirometrie

15-04-2019 om 12:58 uur

Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet kijken op de uitslag van de spirometrie?

Ik heb ergens gelezen FEV1....maar daar staan heel veel getallen achter. Ik had een foto gemaakt van mijn uitslag, maar weet niet hoe ik deze kan toevoegen.
In afwachting van een antwoord,

Groet Nienke

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 13:19 uur

Even uit m'n hoofd:
Volgens mij staat er eerst een percentage met pred. ervoor. Dat is wat een gezond persoon van jouw leeftijd, lengte en gewicht maximaal zou kunnen blazen.
Dan staat er iets met pre ervoor. Dat is wat jij blies voordat je medicatie geïnhaleerd had.
En het derde percentage is wat je blies na de medicatie.

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 15:45 uur

Foto kan je toevoegen door online te zoeken naar foto uploaden url ik gebruik vaak mupload.nl en dan de link tussen de [IMG] pakken en de hele balk kopieren en hier op het forum plakken en dan plaats reactie en hij staat er:)

FEV1 zegt iets over wat je in 1 seconde uitblaast en dan heb je FEV1 pred (van predicted is idd wat je zou kunnen blazen), FEV1 pre is voor medicatie, post is na medicatie en vaak staat er dan van pre en post ook nog een percentage dan weet je hoeveel procent jij tov van een gezond gemiddeld persoon van jouw leeftijd en lengte en gewicht hebt geblazen.

Als je googelt op spirometrie dan krijg je vaak ook wel pagina’s te zien waar alles uitgelegd staat:)

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 17:00 uur

Hierboven heb ik een foto van mijn uitslag gezet.
Bedankt Nckii

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 19:07 uur

De link vd foto werkt niet, tenminste ik krijg een error, succes!

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 19:28 uur

@chalisnie je upload werkt inderdaad niet
Heb je de link als [ING] hier de link en dan [/ING] gekopieerd? Ik krijg namelijk altijd een soort code van letters en cijfers door elkaar. Kijk maar naar het voorbeeld

https://www.mupload.nl/img/q3m59o8.jpeg

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 19:30 uur

Ik heb hem trouwens ook zo erin gezet gewoon tussen [ING] en [/ING] N moet M zijn, maar is even fout om te laten zien war ik bedoel

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 19:59 uur

c58nahpf5f.jpg
img/c58nahpf5f.jpg[/IMG

Nckiie, welke van de twee?
Moet ik nu alles na en voor img plaatsen of deze weglaten?

Gr. Nienke

Login of registreer om te reageren
15-04-2019 om 20:17 uur

Kopieer alles in de balk die ik omcirkeld heb en dan kan je dat hier zo plakken en hoef je er niks meer mee te doen. Maar of klikken op selecteer alles of via de pc: ctrl+a en daarna ctrl+c en dan vervolgens hier ctrl+v

Snap je het nog? Sorry ben niet zo goed in dingen uitleggen die ik automatisch doe

Login of registreer om te reageren