Maart 2019-Therapietrouw

01-04-2019 om 10:22 uur

Therapietrouw is soms best lastig, zeker als je even geen of minder klachten hebt. Toch is het heel belangrijk dat je ook dan de voorgeschreven adviezen van de arts blijft volgen. Hier wat tips die kunnen helpen:

• Koppel de inhalatie aan een vaste gewoonte, bijvoorbeeld voor het tandenpoetsen of maaltijd
• Zorg dat de volgorde van inhaleren bekend is
• Hang een stickertje met opschrift (bijvoorbeeld 'inhalatie') op de spiegel in de badkamer.
• Zorg dat je de noodzakelijke medicatie meeneemt als je weggaat.

Heb jij ook tips die bijdragen aan therapietrouw?

Login of registreer om te reageren
01-04-2019 om 10:43 uur

Zorg voor noodmedicatie en wat te doen bij verslechtering, bijv eerst pufjes ophogen en tot hoeveel.
Ik zelf heb altijd een kuur prednison en evt. AB in huis om mee te starten en mee te nemen op vakantie en weet wanneer ik hier aan moet beginnen, dit is afgesproken met longarts.
Zodat je niet direct naar een 1e hulp hoeft .

Login of registreer om te reageren
01-04-2019 om 10:46 uur

Installeer de app medisafe, stel daar al je medicatie in. Die app geeft meldingen wanneer je welke medicatie moet nemen. Ik ben erg chaotisch en heb ADD en deze app helpt mij enorm. Hiervoor zette ik tientallen wekkers in mijn telefoon, maar dit is veel handiger. Nu weet ik ook wanneer ik nieuwe medicatie moet bestellen, omdat die app meldingen geeft daarvan:D

Login of registreer om te reageren