Astma en moeite met inademen.

25-03-2019 om 16:51 uur

Ik heb al sinds kindertijd astma. Nu ik zwanger ben is de astma helemaal niet meer onder controle. Vandaag was ik bij de bedrijfsarts en die merkte op dat ik vooral moeite heb met inademen. Je hoort dan piepen en zagen en ik adem zwaar. Elke ademhaling kost kracht. Het is alsof ik een drukkend gevoel heb op de borst alsof er een paar gewichten op zitten die bij elke ademhaling omhoog gedrukt moeten worden. De bedrijfsarts zei dat kenmerkend voor astma vooral de uitademing is. En bij mij is het nu vooral de inademing. Mijn vraag is: als het niet de astma is? Wat is het dan wel ?
Ik gebruik salbutamol en budesonide. Die werken wel, maar verdraag ik slecht tijdens de zwangerschap.

Login of registreer om te reageren
25-03-2019 om 17:31 uur

Bij inademen gaat je middenrif omlaag, kan me voorstellen dat dat moeilijker wordt als je zwanger bent. Misschien heb je daardoor nu ook meer last met inademen.

Login of registreer om te reageren
25-03-2019 om 17:42 uur

Ik heb 100 procent astma en heb ook piepen etc bij het inademen.

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 09:34 uur

Hallo Elias334,

Vervelend dat je astma niet meer onder controle is. Onder invloed van hormoonverandering, in dit geval je zwangerschap, kan dit helaas voorkomen. Moeilijk inademen hoort bij astma.
Het is verstandig om je klachten en zorgen met de huisarts te bespreken net als de medicijnen.
Wij wensen je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren