Wanneer sporten

24-03-2019 om 19:30 uur

Misschien hebben sommigen het al gelezen, maar mijn astma is jaren stabiel geweest, maar heeft de afgelopen weken weer de kop op gestoken. Na veel gedoe heb ik sinds gisterenavond weer een puffer.
Nu is sporten wel goed, maar ik vraag me af of het slim is om nu al te sporten nu ik zo benauwd ben en mijn puffer nog tijd nodig heeft voor hij volledig werkt. Volgens de longarts van gisteren werkt hij na een paar weken optimaal. (Foster)

Wat denken jullie: is het prima om nu al te gaan sporten of kan ik beter even wachten tot de Foster beter werkt en ik mezelf niet overvraag door nu al te willen sporten?

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 19:52 uur

Probeer eerst hoe het gaat om een rondje te lopen of fietsen. Als dat goed gaat, kan je proberen rustig te sporten als je je daar goed bij voelt en geen koorts hebt.

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 19:52 uur

Je kan best sporten, de vraag is hoe sport je? Ga je voluit of doe je het rustig aan? En is het dan voor jou rustig aan of voor longpatiƫnten rustig aan:p ik ben zelf al geneigd te denken dat ik rustig aan doe en dan nog veel te veel doe.
Ik heb tijdens longrevalidatie een nieuwe vorm van sporten geleerd waarbij je dus niet tot nauwelijks benauwder wordt tijdens activiteiten. Dat is ook hun doel dat je wel kan sporten zonder benauwder en kortademiger te worden en hebben ze heel onderzoek naar gedaan.

Je kan anders ook gaan fietsen of wandelen en pauzeren wanneer nodig is, ben je toch in beweging. En neem ook voldoende rust verder en merk je dat het teveel was, dan doe je een stapje terug en was het te weinig een stapje meer. Zo is het elke keer aftasten:)
Succes met deze zoektocht! Na 11 weken revalideren zoek ik me nog suf naar de juiste balans, het blijft lastig vind ik

Login of registreer om te reageren
22-04-2019 om 08:39 uur

Altijd zodra het kan in beweging blijven maar wel aangepast aan wat je kan. Je hoeft je longen niet te pesten he. Maar bewegen al is het heerlijk wandelen is altijd goed!

Login of registreer om te reageren