Mama op de Intensive Care! Wie heeft dit nog meer meegemaakt?

15-03-2019 om 06:49 uur

Mijn mama ligt sinds 6 dagen op de intensive care na een heftige COPD aanval waardoor ze niet meer kon ademen. Ze wordt in slaap gehouden en is eigenlijk sinds zaterdag biet meer wakker geweest. Ze hebben nu al meerdere keren geprobeerd om haar van de beademing af te krijgen maar haar longen zijn nog niet goed genoeg en ze wordt dan heel erg onrustig door die beademing slang in haar keel. Ook heeft ze er nog een ontsteking bij mij waardoor ze hoge koorts heeft gekregen. De artsen zeggen niks over de toekomst en kijken van uur tot uur.

Nu is mijn vraag wie heeft er ook zoiets meegemaakt? Of iemand in de nabije omgeving kent die dit heeft meegemaakt? Hoe lang heb je op de IC gelegen? Of hoe lang hebben de artsen het geprobeerd tot dat het uitzichtloos was? Ik heb zoveel vragen maar ik kan gewoon niks vinden op internet over mensen die hetzelfde hebben meegemaakt.

Hopelijk kunnen jullie mij wat ervaringen vertellen.

Groetjes van een verdrietige onwetende dochter.

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 10:36 uur

Ik heb geen ervaring hiermee maar wil je wel veel sterkte wensen,wat verdrietig allemaal.
Ik denk ook dat er nog niet veel van te zeggen valt, ze kijken van uur tot uur, hoe moeilijk ook maar denk dat het afwachten is hoe ze zich hersteld.
Al heeft iemand dezelfde ervaring dan nog kan het anders verlopen.
Ik hoop zo voor je dat het goed komt! Alle kracht en sterkte gewenst voor jou en je familie.

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 11:19 uur

@Irenep,
Heb er ook geen ervaring mee. Lijkt me heel moeilijk om mee te maken.
Kan me goed voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Ik denk dat de artsen ook maar afwachten en geen prognose kunnen geven. Misschien dat het beter gaat als de ontsteking weg is.
Eigenlijk wel goed dat ze in slaap wordt gehouden.
Heeft ze zelf wel eens laten weten of ze gereanimeerd wil worden?
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte!

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 10:20 uur

Het is mij aantal jaren geleden overkomen. 3 weken op IC waarvan 13 dagen slapende gehouden. Ook bij mij konden ze niet zeggen hoe het ging lopen. Uiteindelijk is het goed gekomen maar was lange weg. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 17:32 uur

Hallo, ik wil mijn ervaring graag met je delen, ik ben morgen precies 5 weken wakker nadat ik 11 dagen in slaap ( kunstmatig coma) ben gehouden. Ik had de griep en daar kreeg ik een zeer zware dubbele longontsteking bij. Ben heel diep gegaan en mijn vrouw is geadviseerd om afscheid van mij te nemen omdat het niet duidelijk was of ik het zou halen, dit is uiteindelijk wel goed gegaan. Ik ben 11 dagen weg geweest en ben die dagen zijn ook weg in mij geheugen. Ook het wakker worden was bij mij een lastig proces( is me verteld) zeer onrustig, zelf zo erg dat ik vast gebonden werd en een keer zelf de beademing eruit getrokken.

Ben nu aan het herstellen, men zegt dat je na een dag of 10 twee derde van je spierkracht kwijt bent en dat bennik nu weer aan het opbouwen maar de conditie is ook weg dus het is nogal lastig allemaal maar we gaan langzaam de goede kant op.

Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel en waar ik kan zal ik ze beantwoorden.

Login of registreer om te reageren