Hoge hartslag

Zijn jullie bekend met hoge hartslag bij ventolin gebruik? Ik was vandaag bij de huisarts en had een hartslag van 160 in rust. Volgens de huisarts kwam dit door het ventolin gebruik. Ik vind het zelf best hoog
Ga naar laatste reactie«1

Reacties

• EdelweissEdelweiss Gebruiker
    Hoge hartslag kan bij ventolin horen inderdaad
    Maar 160 is wel erg hoog...
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ventolin kan inderdaad voor een hogere hartslag zorgen, dat is een van de redenen waarom ik ermee ben gestopt. Maar 160 is in mijn ogen wel heel hoog door alleen ventolin.
  • cdvcdv Gebruiker
    Ik eigenlijk ook. Weet niet zo goed wat ik er verder mee aan moet?
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Opnieuw overleggen met je huisarts, er zijn zoveel andere pufjes dan ventolin waar je misschien wel tegen kunt.
    Door hoge hartslag word je extra moe en lijkt mij niet prettig, herken het zelf ook van ventolin, hoge hartslag en ik trilde heel erg.
    Sterkte!
  • Anne parachuteAnne parachute Gebruiker
    160 is wel erg hoog! Kan je het vaker meten? Bijvoorbeeld met een speciaal horloge? Dan kan je daarmee naar de huisarts.

Groeten
    Anne
  • NckiieNckiie Gebruiker
    160 is wel erg hoog! Kan je het vaker meten? Bijvoorbeeld met een speciaal horloge? Dan kan je daarmee naar de huisarts.

Groeten
    Anne

Als aanvulling hierop, op mijn smartphone heb ik een app die je hartslag meet en die ik gebruik is betrouwbaar. Je houdt je vinger op je camera met flitslicht aan en dan word je hartslag gemeten. Ik tel hem zelf vaak met de hand na of met saturatiemeter en dan klopt het altijd:)
  • cdvcdv Gebruiker
    Welke app is dat?
  • NckiieNckiie Gebruiker
    cdv schreef: »
    Welke app is dat?

Cardiio
  • LaurinaLaurina Gebruiker
    En de huisarts stuurt je dan zonder verder commentaar naar huis?? Je wordt toch bekaf als je de hele dag met 160 hartslagen rond loopt?!
  • cdvcdv Gebruiker
    Ja klopt, moest na een week terug dus dat is aanstaande maandag. Op het moment zit ik aan de prednison dus qua benauwdheid gaat het beter en heb ik de ventolin minder nodig. Maar moet wel zeggen als ik het gebruikt heb ik mezelf echt heel beroerd voel.
  • nienke789nienke789 Gebruiker
    Ik heb zelf tijdens mijn burn out bij de spoedeisende hulp gelegen met een hartslag van 145 in rust. Ik was ook helemaal grauw en afwezig, kwam achteraf door de burn out maar ook zeker door Ventolin gebruik. Als ik het nu 3x of meer per dag neem gaat mijn hartslag ook snel naar 120. Maar inderdaad 160 is wel heel hoog... lijkt mij niet Okee!
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Als je erg benauwd bent, gaat je hartslag ook omhoog.
  • cdvcdv Gebruiker
    Heeft Seretide in dezelfde mate het hartslag verhogend effect als ventolin? Ik gebruik op het moment de ventolin minimaal ivm die enorme hartslag. En nu 2 maal daags seretide. Alleen is mijn hartslag nog steeds extreem hoog.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/bladeren/preparaatteksten/s/salmeterol_fluticason

Hier staat tachycardie tussen, dus ja seretide kan dat effect ook hebben.
  • cdvcdv Gebruiker
    Hmm vervelend. Volgens mij hebben alle astma middelen het. Ik voel me helemaal op, met de hele dag een hartslag van boven de 160
    Luchtwegvwrwijders uit de groep van atrovent hebben het niet, daaronder vallen oa ook eklira en spiriva.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Ja inderdaad wat daantje zegt en niet gek dat je moe bent met zo’n hoge hartslag de hele dag! Het kan btw zijn dat je van de ene wel last hebt en van de ander niet. Ventolin/salbutamol kan ik niet zo goed tegen en foster weer veel beter en berodual heeft ze uit allebei de groepen en kan ik ook tegen:)
    Ik zou nogmaals naar de huisarts gaan
    Want ook al zou t van astma medicatie zijn, boven de 160 is echt veel te gek en vraagt veel van je hele lichaam!
    Ik wilde net hetzelfde schrijven als @edelweiss,loop je nu nog met die extreem hoge hartslag in rust? Is niet normaal en je raakt uitgeput op deze manier.
    Terug naar huisarts en flink zeggen dat dit zo niet te doen is, sterkte
  • cdvcdv Gebruiker
    Ja zo voel ik me ook. Echt uitgeput. Vorige week terug naar de huisarts geweest. Maar toen was mn hartslag een stuk rustiger. Vandaag gaat het weer als een gek tekeer. Hoogst gemeten hartslag 179. Als die app betrouwbaar is. Gek genoeg ben ik nu amper benauwd. Maar ga inderdaad maar terug naar de huisarts want dit hou ik niet vol.
    @cdv, dat herken ik wel, zodra je bij huisarts bent, zijn opeens je klachten minder of bij jou je hartslag rustiger, houd even een lijstje bij met momenten dat hartslag zo hoog is en wanneer wat lager, is missch handig voor huisarts.
    Zeg er vooral bij dat je uitgeput raakt, er zijn zoveel andere pufjes mogelijk en vraagt bij jou om goed uitzoekwerk welke dan wel of niet kan.
    Flink zeggen dat dit niet te doen is, sterkte want dit duurt veel te lang zo
    Je kunt beter je hartslag tellen, is veel betrouwbaarder dan een app.
    Je vingers op je pols leggen waar je je hartslag t beste voelt.
    Gedurende 15 sec tellen en dat aantal met 4
    vermenigvuldigen. Dan weer je je hartslag per
    minuut.
    Voordeel is ook dat je meteen voelt of je hart regelmatig klopt of overslaat of wat ook.
  • cdvcdv Gebruiker
    Er zijn alweer een paar weken over heen gegaan. En ben zachtjes aan wel ten einde raad. De hartslag is nog enorm, en ik ben aan het eind van mijn Latijn. Druk op mijn borst, en pijn tussen mijn schouderbladen. Afgelopen dinsdag op mijn werk, zag ik het 3 keer zwart worden. De benauwdheid is gelukkig wel over. Dus dinsdag de huisarts gebeld. Ik moest onmiddellijk komen. Hartfilmpje gemaakt. De hartslag was 179, dus inderdaad torenhoog. Maar verder vertoonde het hart geen rare afwijkingen. De huisarts denkt dat het aan de luchtwegverwijder ligt. En zegt dat ik met alle medicatie moet stoppen om te kijken wat het doet. Hij zegt als het niet goed gaat dat ik dan contact op moet nemen, dan schrijft hij alleen een cortico voor zonder luchtwegverwijder. Waarom hij het niet gelijk deed, en waarom ik daar niet op gereageerd heb, is me een raadsel. Maar het gevolg laat zich raden. Vandaag heb ik het en benauwd en een hoge hartslag. De apotheek geeft aan dat de luchtwegverwijder nog 60 uur doorwerkt, dus dat de hoge hartslag nog steeds daar van kan komen. Dus meteen de huisarts weer gebeld. Om dan maar alleen de cortico voor te schrijven. Maar tot overmaat van ramp blijkt die er vandaag en morgen niet te zijn. De assistente kan er niets over vinden in het dossier en de waarnemer wil niets voorschrijven en geeft als advies toch weer op mn oude puf over te gaan. En volgende week op het spreekuur te komen. Wat ik daar moet gaan doen? I don 't no. Dan ben ik nog steeds net zo ver. Ik heb nog steeds hoge hartslag en het blijft dan nog steeds onduidelijk of het van de inhalator komt, of dat er ergens anders in het lichaam iets niet goed gaat. En o ja woensdag is het 1e plaatsje bij de huisarts
    Ik zou gewoon maandag bellen, dan kunnen ze iig overleggen met de huisarts en hoef je niet tot woensdag te wachten.
  • cdvcdv Gebruiker
    Daantje schreef: »
    Ik zou gewoon maandag bellen, dan kunnen ze iig overleggen met de huisarts en hoef je niet tot woensdag te wachten.

Ja dat was ik ook zeker van plan. Maar maandag is helaas ook nog een heel eind.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    O o wat een gedoe toch. Soms worden bijwerkingen niet serieus genomen. Tot een aantal jaar geleden wilde mijn huisarts er ook niet aan als ik zei dat ik het van de Foradil juist heviger benauwd kreeg. En heeft hij geen vervanger dan, hij laat zijn patiënten toch niet zo onbeheerd achter?
  • cdvcdv Gebruiker
    Thirza schreef: »
    O o wat een gedoe toch. Soms worden bijwerkingen niet serieus genomen. Tot een aantal jaar geleden wilde mijn huisarts er ook niet aan als ik zei dat ik het van de Foradil juist heviger benauwd kreeg. En heeft hij geen vervanger dan, hij laat zijn patiënten toch niet zo onbeheerd achter?

Jawel hoor. Maar omdat hij geen informatie heeft achter gelaten wil die niets anders geven en gaf die dus aan de seretide en de ventolin weer te gaan gebruiken, zodat de benauwdheid weg is. Dat patiënten niet serieus genomen worden vind ik best erg. Bijwerkingen kunnen soms hele ernstige gevolgen hebben.
    Als je je heel beroerd en onzeker voelt kan je misschien bij de HAP terecht als je nu acute klachten hebt?
    Een akelige situatie voor je en zal je hartslag ook geen goed doen helaas...
  • SaraahSaraah Gebruiker
    cdv schreef: »
    Zijn jullie bekend met hoge hartslag bij ventolin gebruik? Ik was vandaag bij de huisarts en had een hartslag van 160 in rust. Volgens de huisarts kwam dit door het ventolin gebruik. Ik vind het zelf best hoog

Ik had zelf ook ventolin en zodra ik die innam kreeg ik ook een hoge hartslag en daardoor werd ik veel vermoeider etc. ik heb nu Atrovent.
    het komt omdat ventolin op de hartspier werkt en Atrovent niet.
  • LisanLisan Gebruiker
    Ik heb laatst met mijn huisarts een gesprek gehad over verschillende luchtwegverwijders en hun bijwerkingen, omdat ik van ventolin ook enorm hartkloppingen kreeg.

Salbutamol, terbutaline en fenoterol werken op dezelfde receptoren. Als je van één ervan hartkloppingen krijgt, krijg je het van ze allemaal. Mijn huisarts heeft me daarom een puffer met ipratropiumbromide als werkzame stof gegeven. Hier werd ik in het begin schor van, maar mijn hart is rustig!
    Ik hoop dat je snel een andere puffer krijgt.
Log in of Registreer om te reageren.