Hoge hartslag

11-03-2019 om 21:00 uur

Zijn jullie bekend met hoge hartslag bij ventolin gebruik? Ik was vandaag bij de huisarts en had een hartslag van 160 in rust. Volgens de huisarts kwam dit door het ventolin gebruik. Ik vind het zelf best hoog

Login of registreer om te reageren
11-03-2019 om 21:03 uur

Hoge hartslag kan bij ventolin horen inderdaad
Maar 160 is wel erg hoog...

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 08:56 uur

Ventolin kan inderdaad voor een hogere hartslag zorgen, dat is een van de redenen waarom ik ermee ben gestopt. Maar 160 is in mijn ogen wel heel hoog door alleen ventolin.

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 08:58 uur

Ik eigenlijk ook. Weet niet zo goed wat ik er verder mee aan moet?

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 09:04 uur

Opnieuw overleggen met je huisarts, er zijn zoveel andere pufjes dan ventolin waar je misschien wel tegen kunt.
Door hoge hartslag word je extra moe en lijkt mij niet prettig, herken het zelf ook van ventolin, hoge hartslag en ik trilde heel erg.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 18:53 uur

160 is wel erg hoog! Kan je het vaker meten? Bijvoorbeeld met een speciaal horloge? Dan kan je daarmee naar de huisarts.

Groeten
Anne

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 20:17 uur
Reactie op Anne parachute

160 is wel erg hoog! Kan je het vaker meten? Bijvoorbeeld met een speciaal horloge? Dan kan je daarmee naar de huisarts.

Groeten
Anne

Als aanvulling hierop, op mijn smartphone heb ik een app die je hartslag meet en die ik gebruik is betrouwbaar. Je houdt je vinger op je camera met flitslicht aan en dan word je hartslag gemeten. Ik tel hem zelf vaak met de hand na of met saturatiemeter en dan klopt het altijd:)

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 20:48 uur

En de huisarts stuurt je dan zonder verder commentaar naar huis?? Je wordt toch bekaf als je de hele dag met 160 hartslagen rond loopt?!

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 21:12 uur

Ja klopt, moest na een week terug dus dat is aanstaande maandag. Op het moment zit ik aan de prednison dus qua benauwdheid gaat het beter en heb ik de ventolin minder nodig. Maar moet wel zeggen als ik het gebruikt heb ik mezelf echt heel beroerd voel.

Login of registreer om te reageren