Benauwd na een werkdag

Beste allemaal,

Sinds kort ben ik werkzaam bij een bedrijf waarbij ik dagelijks in verschillende labs en ziekenhuizen kom om metingen en reparaties te verrichten aan flowkasten. Soms in een ML2, ML3 en cleanroom. Op zich een leuke afwisselende baan, maar het is mij opgevallen dat ik benauwd reageer op onder andere de ethanol die men daar gebruikt en wellicht op meerdere stoffen.
Aangezien ik al jaren nauwelijks medicijnen gebruik, valt het juist op dat ik de laatste weken steeds vaker m’n Bricanyl inhalator gebruik.

Dat heeft mij aan het denken gezet of dit wel de juiste baan is. Ik wil het namelijk die laten escaleren.

Tips zijn welkom.

Reacties

• emsepemsemsepems Gebruiker
    Ik denk zelf dat t regelmatig bricanyl gebruiken geen probleem is als je vrrder geen klachten hebt als bv moeheid.
    Een fijne baan is ook belangrijk en stoffen als ethynol kun ji niet weren met je baan.

Misschien even met je huisarts overleggen wat je t beste kan doen, hij kent jou en je medische geschiedenis.
  • ThirzaThirza Gebruiker
    Ruik je echt de Ethanol? Kun je ook geen alcohol drinken, of heb je daar dan geen last van. Mogelijk reageer je op meer vluchtige stoffen. Het kan ook een toevalligheid zijn, er waren nogal wat virussen rond, die je luchtwegen kunnen prikkelen. En zoals emsepems zegt, het is lastig om met jouw baan dit soort vluchtige stoffen te vermijden. Een mogelijkheid kan nog zijn om een masker te dragen dat die vluchtige stoffen kan filteren. Maar om daar nu 8 uren mee aan het werk te zijn...... is ook zo wat.
Log in of Registreer om te reageren.