Wat eten we vandaag? Deel 40

trijnkotrijnko Administrator
edited 4 januari in Off Topic
Dit bericht is verplaatst van: Wat eten we vandaag? Deel 39
Ga naar laatste reactie«13

Reacties

• NckiieNckiie Gebruiker
    Hier een recept, wij maken het zonder de jam:)
    nederlands-dis.nl/dis/nagerecht/brusselse-appels/
  • DaantjeDaantje Gebruiker
    Klinkt lekker! Geniet ervan!

• StefanieStefanie Gebruiker
    Patat met sate Hmm
    Afhaak wok, bruine rijst met Thaise knoflooksaus, tofu, taugé, paksoi, champignons, paprika en bamboe
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #5 edited 4 januari
    @ Daantje klinkt erg lekker, ken je deze site... misschien staat er iets in voor bij jou in de buurt.

https://www.thuisafgehaald.nl/

Boerenkool met kippen rookworst. Na hangop van Griekse yoghurt met Thijm honing.

Ja, die ken ik maar vanwege allergie ben ik toch huiverig dat mensen dat thuis toch minder serieus nemen.
  • MarcusMarcus Gebruiker
    #7 edited 4 januari
    Daar heb je ook een goed punt te pakken, zelf neem ik dat voor anderen heel serieus. Misschien is het ook wel weer bepalend waar je precies allergisch voor bent. Heb je bijvoorbeeld een pinda allergie of melk allergie dan heb je eigenlijk bijna een extra koelkast nodig en voor sommige allergieën zelfs een extra gescheiden keuken. Nu heb ik wel een gescheiden koelkast maar geen twee keukens. Je moet wel zo gescheiden en secuur werken dat het bijna niet uit te sluiten is dat er een kruisbesmetting ontstaat met voor iemand allergische stoffen. Begrijp erg goed dat je daarin terughoudend moet zijn!
  • GwennyGwenny Administrator , Gebruiker, Schrijver, Moderator
    Rode kool met een hamburger en daaarna wat ijs toe :)
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    Turks brood met shoarma, ijsbergsla en knoflooksaus :P
  • goudvisjegoudvisje Gebruiker
    Was het lekker@Nckiie, ik had er nog nooit van gehoord maar lijkt mij heerlijk
    Hier nasi met sateh, eitje enz.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    @goudvisje ik krijg het morgen:D maar ik weet nu al dat het lekker is haha. Zodra die woorden hier vallen dan loopt het water al in mijn mond haha. Ik hoop dat ze extra veel maakt, met al die prednison heb ik soms behoorlijk honger xD

Vandaag lekker lasagne op met als toetje chunky monkey ijs:D
    Eet smakelijk @Nckiie !

Wij eten patatjes met mini snacks en boeren salade
    Mediterrane visstoof, weet nog niet of ik met couscous, rijst of bulgur doe

https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1187524/mediterrane-visstoof-met-couscous
  • DominiqueDominique Gebruiker
    Gisteravond een lekkere snietzel gegeten
    Straks ontbijten en dan het laatste stukje van de reis maken
    https://ashleywillems.nl/recepten-voor-de-slowcooker/babi-ketjap-uit-de-slowcooker/

Babi ketjap uit de slowcooker. Net het vlees aangebakken en alles erin gedaan. Als ik vanavond thuis kom alleen nog rijst en boontjes koken.

Kan iedereen met weinig energie aan het einde van de dag een slowcooker aanraden. 's Ochtends alles erin en 's avonds is het eten klaar, ik vind het heel relaxed.
  • Bloempje74Bloempje74 Gebruiker
    @Daantje klinkt lekker, zou ook iets voor mij kunnen zijn... Ik ben op zoek naar of zoiets of (combi) oven met vele mogelijkheden om complete gerechten in te kunnen maken.

Schnitzel, gemengde wokgroenten en krieltjes in schil uit de oven.
    De babi ketjap was heerlijk, zou een volgende keer wel wat vetter vlees nemen. Inmiddels witlof met ham en kaas en tjap tjoy in de slowcooker gemaakt, vonden we minder lekker. Morgen ga ik er kippensoep in maken.

Vanavond aten we patatjes
    Ik heb lekker een pizza laten bezorgen. Ik heb zo op mijn eten gelet de afgelopen weken en was gelukkig niet aangekomen. Dan mag het nu wel even, ik heb er van genoten.
  • NckiieNckiie Gebruiker
    Lekker @Daantje en jezelf verwennen mag zeker, het moet ook leuk blijven dat gezonde eten dus soms een beetje zondigen kan helemaal geen kwaad!

Hier lekker patatjes op:D de hele week weer heideheuvelvoer op en dan verlang ik zo erg naar het eten thuis!
    Elk weekend standaard mijn lievelingseten: gebakken aardappeltjes, biefreepjes, sugar snaps, paprika, ui, knoflook en champignons en ik ben helemaal gelukkig! Geen saus of iets erbij, beetje kruiden (uit een potje en geen idee wat haha), beetje zout en dat is het, geen saus of iets nodig en ik geniet echt van elke hap:D
    #20 edited 8 februari
    Wat lekker allemaal, hier nasi met alles er op en eraan!
    Babi ketjap uit de slowcooker met rijst en boontjes
    #22 edited 17 februari
    De slowcooker moet weer aan het werk. Ik ga vandaag rendang proberen. Het ruikt al heerlijk, ben zo benieuwd! Straks nog zoetzure komkommer maken en vanavond rijst koken
  • SooshSoosh Moderator
    @Daantje
    Wat een topuitvinding, zo'n slowcooker he?
    Wij hebben er ook 1 en als we een drukke dag hebben, dan gooien we er 's ochtends of de avond ervoor vlees, groente en wat kruiden in. 's Avonds stap je dan een heerlijk geurend huis binnen, fantastisch!
    Ja, ik ben er heel blij mee. Hij zat in het kerstpakket van mijn vriend. De rendang was echt super lekker!

Picnic heeft net de boodschappen bezorgd. Vanavond eten we gebakken aardappels, worteltjes en een vegaburger.
    Even een vraagje; kun je zo'n slowcooker dan veilig aanlaten terwijl je niet thuis bent?
    Lijkt mij ideaal!
    On topic:kabeljauwfilet, geb aardappeltjes en sperciboontjes, yoghurt later als snack.
    Ja, dat kan. Het is een pan met een deksel met een stekker eraan. Wel zorgen dat het snoer niet tegen de pan aan ligt maar verder is het net zo veilig als je koelkast aan laten als je er niet bent. Omdat het dicht is, blijft het vocht erin dus het kookt ook niet droog.

Ik dacht eerst leuk voor stoofvlees maar ik heb er al veel verschillende dingen in gemaakt en vind het heel fijn.
    Aah bedankt! Ja is ook zo, je koelkast laat je ook aan! Ik dacht meer aan mobiele telefoons en opladers die vlam vatten maar is heel wat anders.
    Ga eens kijken, lijkt mij heel lekker, tenminste wat ik zo lees hier
    Ik zit in een Facebook groep met recepten maar er zijn ook veel sites. Belangrijkste is minder vocht dan bij traditioneel koken omdat het niet verdampt en meer kruiden.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel :)
    Bedankt voor de info alvast, ik ga t onthouden!
    Vanavond;zilvervliesrijst, wokgroentes, beetje biol.kipstukjes er door en woksaus sweet&sour
    Ik had nog rucola en halloumi, daar een recept bij gezocht en dat werd dit

Gegrilde halloumi met zelfgemaakte rucolahummus https://www.ah.nl/r/1186783
Log in of Registreer om te reageren.