Net nieuw! dokter denk dat ik astma heb, pufjes gekregen verder geen onderzoek gehad!

15-12-2018 om 23:59 uur

Hallo Allemaal,

Ik kamp al jaren met pijn op de borst/ schouderbladen, benauwd en vermoeidheid. Ben hiervoor op onderzoek geweest in het ziekenhuis, en daar kwam uit masteopatie. Sinds kort is het weer steeds wat erger geworden. Sinds de zomervakantie ( eind augustus) ben ik ook al verkouden en heb ik steeds terugkomende oorontsteking of pijn in de oren en vermoeidheid en gewoon niet fit zijn. Uit bloedonderzoek is verder niks gevonden.
ik kamp vooral s'nachts met de benauwdheid en pijn op de borst, waardoor ik eigenlijk s' nachts steeds wakker ben. Ik slaap met ramen open en 4 kussens en merk wel dat de benauwdheid daardoor minder wordt.

Nu ben ik afgelopen maadag weer bij de dokter geweest, en hij weet ook niet echt meer wat hij met me moet. Hij denkt nu dat astma heb, en heb nu pufjes gekregen ( redihaler) hij heeft alleen maar naar mijn longen/ hart geluisterd en bloeddruk opgemeten wat verder goed was.
Ik zelf vind het vreemd dat hij me nu pufjes geeft voor astma terwijl ik verder helemaal geen longfunctieonderzoek etc. heb gedaan.
Zijn meer die dat hebben meegemaakt?

groetjes Anneke

Login of registreer om te reageren
16-12-2018 om 12:32 uur

@anneke1602
Ja, dat is bij mij ook zo gegaan.
Na een veel te lange hoestperiode gaf de HA
mij puffers, salmeterol/fluticason en pas later
een longfunctietest en een provocatietest waaruit bleek
dat ik astma had. Die puffers hielpen in het begin erg goed.
Later kwamen er meer problemen en daarvoor ga ik naar de LA.
Tot nu toe is mijn astma maar moeilijk onder controle te krijgen,
Beterschap waar mogelijk en blijf positief

Login of registreer om te reageren
16-12-2018 om 14:29 uur

Ventolin/salbutamol geven ze nogal eens voordat er longfunctie onderzoek gedaan is om te kijken of een luchtwegverwijder helpt.

Login of registreer om te reageren